Negotiation techniques

Familiarity with various negotiation techniques facilitates achieving your goals, as well asmitigates the effects of those techniques being used on you by your opponent.

Dostępny jest przetłumaczony materiał kliknij tutaj, aby przejść do materiału.

Commonly, negotiations are associated with rivalry, striving to achieve your goals and scoring the best terms of the deal. In order to influence the opponent’s decision and to attain the desired outcome, the negotiating parties use various techniques based on the rules of social engineering and psychological pressure:

Deadline threat

This technique includes pressuring the other party to meet an inconvenient deadline knowing that they already operate under limited time constraints.Delaying the negotiations by, for example, taking frequent breaks, seemingly necessary consultations with experts or postponing meetings, is prevalent. As a result, the other party is cornered into complying with the proposed terms. The slogans pointing towards such a technique are: “Last days of sale” or “Get it today and receive a 30% discount”.

The put-upon employee

One of the parties is setting themselves as an overworked victim of the unfair division of labour. The aim of such a technique is to, through pity and compassion, spark a collaboration effort in the opponent. If successfully applied, the strategy makes the other party more compelled to help and agree to our terms and thus less focused on theirs.

The frontal attack

This technique aims to undermine the opponent and weaken their credibility by saying: “Word on the street is that you have a problem with delivery deadlines...” or “I hear you are struggling with liquidity...”. This strategy is a very risky one, as the opponent might react in a defensive and emotional manner and break the negotiations, therefore it should only be used when the likelihood of success is very high.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 80% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.