Wizerunek profesjonalnego handlowca, czyli jak cię widzą, tak cię piszą
To, co powoduje, że ludzie kupują od ciebie, a nie od konkurencji, to często twój obraz w ich głowie, czyli wizerunek twojej osoby. Czy wiesz, w jaki sposób go budować, aby w oczach innych być profesjonalistą?
Klasycznym elementem wprowadzającym do zagadnienia profesjonalnego kreowania wizerunku jest tzw. pierwsze wrażenie, które możemy zrobić tylko raz. Choć przez wielu jest ono demonizowane, nie warto całkowicie bagatelizować jego znaczenia, pamiętając o tym, że w ciągu kilku pierwszych sekund kontaktu z klientem jesteśmy w stanie wywalczyć jego uwagę i sympatię na kilka kolejnych minut rozmowy.
W czasie interakcji formuje się pewnego rodzaju więź, także emocjonalna, tworzymy podwaliny pod dalsze fazy współpracy. Dlatego, jeśli zależy ci na długofalowej relacji z klientem czy też na jego uwadze w trakcie rozmowy, pamiętaj o tym, aby twoja postawa, zachowanie, strój, sposób mówienia już od pierwszych sekund przybliżały cię do obranego celu.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 94% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.