Jak się przygotować do pracy w zupełnie nowej branży?

Niezależnie od tego, czy zmianę branży wymusiła na tobie rzeczywistość, czy twoja osobista chęć rozwoju, to zawsze bardzo dobry krok. Krok w stronę poszerzenia horyzontów, nauki nowych kwestii oraz bazowania na tym, co już masz. Z poniższego artykułu dowiesz się, w jakiej proporcji i jak możesz miksować „stare” z „nowym”.

AS_35_62.jpg

Kiedy czeka cię zmiana branży, powinieneś przede wszystkim przeprowadzić skrupulatny rachunek sumienia. W sposób efektywny i świadomy rozstać się z aktualną pracą oraz branżą, którą dobrze znasz. Jak to uczynić i po co w ogóle to robić? Pisząc CV na pewno chciałeś pokazać swoje bogate doświadczenie, zdobyte umiejętności oraz sukcesy. Teraz potrzebujesz przyjrzeć im się dokładniej, rozpisać bardziej precyzyjnie pod kątem 3 perspektyw, które będą twoją bazą w nowej branży, firmie i na nowym stanowisku.

Zapraszam cię do sięgnięcia po trójkąt sukcesu, inaczej nazywany trójkątem kompetencji, który będzie drogowskazem w każdej z nowych ról zawodowych, w jakie będziesz wchodził. Kompetencje, a zatem recepta na sukces to suma wiedzy, umiejętności oraz twojej motywacji, czyli inaczej postawy.

Wiedzę, którą dostarczamy rozumieć należy pod kątem: informacji i faktów. Jest to zbiór prawdziwych informacji, które dotyczą rzeczywistości oraz umiejętnego ich wykorzystania w praktyce. Czym więcej jest wiedza? Ogółem wiadomości, które masz na dany temat. Zdobyć je można w szkole, na studiach, podczas szkoleń oraz warsztatów. Źródłem wiedzy są również aktywności związane z samokształceniem, czyli książki, które czytasz czy webinary, w których bierzesz udział.

Potwierdzeniem owej wiedzy są kwalifikacje, które nabywasz, a które przyjmują formę świadectw, zaświadczeń, dyplomów czy certyfikatów. Odpowiednio zadane pytanie dotyczące wiedzy pozwala handlowcowi odpowiedzieć na pytanie: co powinien robić, aby należycie wykonywać swoją pracę, osiągać sukcesy sprzedażowe. Dzięki odpowiedniej wiedzy łatwiej ocenisz też celowość danych działań.

Przeanalizuj, jaką wiedzę dziś masz o samym sobie, o klientach, o procesie sprzedażowym.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 83% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.