Szef Sprzedaży
Temat numeru: Organizacja zespołu
Jak skutecznie zintegrować pracowników na różnych etapach rozwoju zespołu? Jak zbudować lojalny i zaufany zespół handlowców, który w trudnych sytuacjach stanie murem za swoim przełożonym? Jak pracować z nieformalnym liderem, a jak ze sprzedawcą, który, mimo że osiąga ponadprzeciętne wyniki, nie współpracuje z grupą i każdy sukces przypisuje sobie? To tylko niektóre wyzwania, którym musi stawić czoło kierownik sprzedaży na etapie formowania i organizacji zespołu handlowego. Odpowiedzi na to, jak to zrobić, znajdą Państwo w bieżącym numerze.Szef sprzedaży musi również interweniować w sytuacji, gdy któryś z handlowców odnotowuje spadek efektywności. Pierwszym krokiem zawsze powinna być rozmowa. Z reguły jednak zarówno przełożony, jak i pracownik unikają jej jak ognia. O tym, jak przeprowadzić trudne spotkanie, by przebiegło „bezboleśnie” i przyniosło trwałe rezultaty, i jakich argumentów użyć podczas rozmowy, przeczytają Państwo w artykule Piotra Millera pt.: „Na spadek formy wystarczy rozmowa”.
Stała pensja, system prowizyjny, a może połączenie obu form? Który system wynagradzania sprawdzi się najlepiej w dziale sprzedaży oraz jakie są ich plusy i minusy? W bieżącym numerze polecam Państwu również tekst Kamila Machnika o zasadach wynagradzania i systemach premiowych w działach handlowych.
W tym wydaniu: