As Sprzedaży
Temat numeru: Skuteczna sprzedaż usług
Sprzedaż usług rządzi się innymi prawami niż sprzedaż produktów, wymaga też nieco innych umiejętności. Musisz przecież zaprezentować klientowi coś, czego nie może dotknąć, spróbować, powąchać. Łatwiej też o błąd – klient rozczarowany usługą, swoje niezadowolenie wyleje na osobę, która mu ją sprzedała. W przypadku wadliwego produktu swoją frustrację skieruje w pierwszej kolejności na producenta, dystrybutora, a dopiero na końcu na handlowca. Jak więc efektywnie sprzedawać usługi? O tym przeczytacie w artykule Elżbiety Sawczuk „Skuteczna sprzedaż usług”. Z kolei Karol Froń w tekście „Poznaj mnie, polub, zaufaj i zapłać” wskazuje, jak budować pozycję eksperta w swojej branży na lokalnym rynku.
Wielu handlowców swój kontakt z klientem kończy na wysłaniu oferty e-mailem, przez co sami zamykają sobie drogę do sprzedaży. Być może wynika to z przekonania, że jeśli oferta będzie dobra, to klient sam się odezwie, może ze strachu przed odmową, a może po prostu nie chcą zostać uznani za zbyt nachalnych. „Wysłać ofertę i nie zrobić follow-up to tak, jakby zadać komuś pytanie i nie chcieć usłyszeć odpowiedzi” – pisze Maciej Sasin w tekście „Follow-up, czyli jak zwiększyć szansę na sprzedaż”, z którego dowiecie się, jak skutecznie korzystać z tego narzędzia.
Na koniec chciałabym was zaprosić na kolejną edycję Zgrupowania Asów Sprzedaży. To szansa na zdobycie nowych umiejętności, wymianę doświadczeń z innymi handlowcami, spotkanie się z wieloma autorami, których artykuły możecie znaleźć w każdym wydaniu naszego magazynu. Szczegółowe informacje o Zgrupowaniu znajdziecie na stronie www.zgrupowanie.explanator.pl. To co, widzimy się w Warszawie 17 i 18 maja?
W tym wydaniu: