As Sprzedaży Wydanie 12/2017 - Obsługa posprzedażowa: podstawa budowania lojalności klientów
Wydanie 12/2017

As Sprzedaży

Temat numeru: Obsługa posprzedażowa: podstawa budowania lojalności klientów

Obsługa posprzedażowa to element pomijany przez część handlowców. Liczy się zamknięcie sprzedaży, a to co potem, to już nie mój problem. Takie podejście w dłuższej perspektywie skutkuje utratą klientów, którzy mają poczucie, że sprzedawcy zależy tylko na dokonaniu transakcji. Z kolei odpowiednia obsługa posprzedażowa buduje ich lojalność, bo wiedzą, że w przypadku wystąpienia jakichkolwiek problemów mogą liczyć na pomoc ze strony handlowca. Na czym polega dobra obsługa posprzedażowa w wykonaniu sprzedawcy? O tym w tekście „Obsługa posprzedażowa: podstawa budowania lojalności klientów” pisze Monika Mucha.

„Wbrew obiegowej opinii proces sprzedaży nie kończy się na finalizacji transakcji. Stanowi ona jedynie wstęp do sprzedaży powtórnej. Jej pierwszym elementem jest obsługa posprzedażowa” – pisze w swoim artykule Paweł Muzyczyszyn i wylicza „7 grzechów głównych handlowców w obsłudze posprzedażowej” oraz radzi, jak ich uniknąć w praktyce.

Domykanie sprzedaży nawet doświadczonym handlowcom często sprawia problemy. Ale jak udowadnia Marek – pracownik salonu samochodowego, którego wspomnienia prezentujemy od kilku numerów – ważne jest nie tylko to, aby zamknąć sprzedaż, ale również sposób, w jaki się to robi. Można to robić w sposób agresywny, tylko czy klient tak potraktowany będzie chciał w przyszłości skorzystać z naszych usług? Zachęcam do lektury artykułu Tomasza Targosza „Wspomnienia sprzedawcy: sfinalizować sprzedaż”, w którym Marek pokazuje, jak zamykać sprzedaż z wyczuciem.

W tym wydaniu:

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.