As Sprzedaży Wydanie 11/2017 - Trudny klient: wyzwanie?
Wydanie 11/2017

As Sprzedaży

Temat numeru: Trudny klient: wyzwanie?

Wielu handlowców zapewne określiłoby mnie mianem trudnego klienta. Dlaczego? Niedawno odwiedziłam salon jednego z operatorów telefonicznych w celu podpisania nowej umowy. Zazwyczaj wiem, czego chcę, więc mam mnóstwo pytań i wątpliwości. Pani, która mnie obsługiwała, stanęła na wysokości zadania – wszystko cierpliwie objaśniała z profesjonalnym, co nie znaczy że wymuszonym, uśmiechem. Jakość obsługi jest dla mnie bardzo ważna, więc wizyta w salonie zakończyła się zawarciem umowy. Jakże inne były moje odczucia, kiedy kilka miesięcy wcześniej udałam się do salonu innego operatora w celu przedłużenia umowy. Od samego początku miałam wrażenie, że przeszkadzam w czymś bardzo ważnym panu, któremu przypadła obsługa mnie. Na moje pytania odpowiadał zdawkowo i oschle. Mimo że byłam zdecydowana na zamknięcie transakcji, skończyło się moim „To ja się jeszcze zastanowię!”.

Dlaczego o tym wspominam? Bo trudny klient wcale nie musi być trudny. Wszystko zależy od podejścia. W bieżącym numerze analizujemy różne aspekty współpracy z trudnym klientem. W artykule „Trudny klient: wyzwanie?” Katarzyna Szober-Pawletta prezentuje siedem zasad w podejściu do trudnego klienta. Można również wykorzystać trudnego klienta do uzyskania informacji na temat oferty lub standardu oferowanych usług, o czym w swoim tekście „Trudny klient jako źródło informacji” pisze Monika Mucha. Z kolei Katarzyna Kłobukowska w tekście „Profesjonalizmem w agresję” wskazuje, jak reagować na agresywne zachowania klientów.

Na koniec chciałabym Wam podziękować za spotkanie podczas Zgrupowania Asów Sprzedaży, które odbyło się w dniach 11-12 maja w Warszawie. Mam nadzieję, że dla Was było ono równie inspirujące jak dla nas. Fotorelacja dostępna na naszym Facebooku. Kto nie był, niech żałuje.

W tym wydaniu:

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.