Trudny klient jako źródło informacji
Trudny klient to zmora wielu handlowców, która powoduje, że część woli zrezygnować z próby finalizacji sprzedaży niż podjąć wysiłek kontynuowania rozmów. Ten błąd waży podwójnie – poza utraconą okazją sprzedażową tracimy również możliwość uzyskania cennej informacji zwrotnej na temat oferty i standardu oferowanych usług czy produktów.
Kim jest trudny klient? To pytanie powinien zadać sobie każdy handlowiec, gdyż definicje mogą diametralnie różnić się między sobą. Trudny, czyli jaki ? Negocjujący, sarkastyczny, roszczeniowy, agresywny, lekceważący, niezdecydowany, głośny czy dociekliwy? Sposób, w jaki odbieramy innych, w dużej mierze uzależniony jest od naszej wewnętrznej konstrukcji psychicznej. Wyznaczniki trudnego klienta mają wymiar przede wszystkim subiektywny, a kryteriami oceny są emocje, jakie dane zachowania drugiej osoby wywołują w nas samych. Pierwszym krokiem w przygotowaniu strategii postępowania z trudnym klientem staje się zatem zdefiniowanie zachowań i postaw, które stanowią dla nas największe sprzedażowe wyzwanie.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 91% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.