Trudny klient: wyzwanie?

Dla jednego handlowca trudnym klientem będzie ten, który nie wie, co chce kupić, dla drugiego – klient wymagający, zadający mnóstwo pytań, dla trzeciego – klient awanturujący się. Jak w takiej sytuacji nie stracić głowy, znaleźć rozwiązanie i przeciągnąć klienta na swoją stronę?

Dostępny jest przetłumaczony materiał kliknij tutaj, aby przejść do materiału.

AS_11_04.jpg

Najczęściej mianem trudnego klienta określa się osobę, która jest agresywna, wulgarna i uniemożliwia rozwiązanie problemu, z którym do nas przyszła. Klient staje się trudny wtedy, gdy jego sytuacja jest skomplikowana i prawie niemożliwa do załatwienia tu i teraz. W wielu przypadkach okazuje się, że dana sytuacja była dla klienta na tyle trudna, że chcąc nie chcąc wyładował swoje emocje na tobie. Dlaczego? Bo akurat byłeś jedyną osobą, która miała cokolwiek wspólnego z jego trudną sytuacją, taką jak np. brak w magazynie towaru, który klient chciał kupić, niewłaściwy kolor towaru, który wcześniej zaakceptował, niewłaściwy rozmiar zakupionego przedmiotu. Mogła go zdenerwować również zła obsługa posprzedażowa, nierzetelna informacja z infolinii albo kiepski nastrój połączony z fatalną pogodą. Tak czy owak – trafiło na ciebie – i teraz musisz sobie z tym poradzić.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 93% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.