Trudny klient: wyzwanie?
Dla jednego handlowca trudnym klientem będzie ten, który nie wie, co chce kupić, dla drugiego – klient wymagający, zadający mnóstwo pytań, dla trzeciego – klient awanturujący się. Jak w takiej sytuacji nie stracić głowy, znaleźć rozwiązanie i przeciągnąć klienta na swoją stronę?
Dostępny jest przetłumaczony materiał kliknij tutaj, aby przejść do materiału.
Najczęściej mianem trudnego klienta określa się osobę, która jest agresywna, wulgarna i uniemożliwia rozwiązanie problemu, z którym do nas przyszła. Klient staje się trudny wtedy, gdy jego sytuacja jest skomplikowana i prawie niemożliwa do załatwienia tu i teraz. W wielu przypadkach okazuje się, że dana sytuacja była dla klienta na tyle trudna, że chcąc nie chcąc wyładował swoje emocje na tobie. Dlaczego? Bo akurat byłeś jedyną osobą, która miała cokolwiek wspólnego z jego trudną sytuacją, taką jak np. brak w magazynie towaru, który klient chciał kupić, niewłaściwy kolor towaru, który wcześniej zaakceptował, niewłaściwy rozmiar zakupionego przedmiotu. Mogła go zdenerwować również zła obsługa posprzedażowa, nierzetelna informacja z infolinii albo kiepski nastrój połączony z fatalną pogodą. Tak czy owak – trafiło na ciebie – i teraz musisz sobie z tym poradzić.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 93% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.