Samoocena klucz do osiągania lepszych rezultatów
W firmach samoocena kojarzy się najczęściej z systemem okresowych ocen pracowniczych. Po niej następuje konfrontacja obrazu siebie z oceną szefa. Tak rozumiana ocena coraz częściej jest uważana za kosztowną i niesprawiedliwą. Obecnie mówi się głośno, że ocenianie zabija potencjał. Jednocześnie adekwatna samoocena może być źródłem rozwoju i osiągania lepszych rezultatów. Jak więc dla samego siebie przeprowadzić z głową samoocenę, by była motywująca?
Praca w sprzedaży to ciągłe poddawanie się ocenie innych. Codzienne przyglądanie się wynikom, składanie raportów, wspólne wizyty handlowe z przełożonymi, badania tajemniczego klienta, ankiety satysfakcji kierowane do klientów powodują, że sprzedawcy są pod ciągłym ostrzałem. Choć w założeniu wszystkie te działania to nic innego jak informacje zwrotne , które mają służyć wzrostowi umiejętności i osobistej efektywności, bywa, że budzą opór i dają efekt odwrotny do zamierzonego. Dzieje się tak, gdy informacje te uderzają w poczucie własnej wartości.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 94% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.