Sell it in English Wydanie 4/2018 - Selling services effectively
Wydanie 4/2018

Sell it in English

Temat numeru: Selling services effectively

The sale of services is governed by different rights than the sale of products. It also requires slightly different skills. You have to present to the client something that they cannot touch, try, sniff. It is also easier to make a mistake – and a customer disappointed with the service will dispel his dissatisfaction on the person who sold it to him. In the case of a defective product, he will share his frustration with the producer, distributor and finally - with the salesperson. So, how to effectively sell services? In our Featured Article - "Selling services effectively" by Elzbieta Sawczuk – you will find some tips. We hope they will be useful!

Many salespeople finish their contact with the customer by sending an offer via e-mail, which means they are closing their way to sales. Perhaps this is due to the conviction that if the offer is good, the customer will respond? Or maybe fear of the refusal is the reason? A lot of sales people simply do not want to be considered too intrusive. " Sending an offer and not following up is like asking someone a question and not wanting to hear the answer” - writes Maciej Sasin in the feature "Follow up, or how to increase the chance of sale". If you would like to learn how to effectively use this tool, we invite you to read his article!

One of the biggest challenges in a salesperson’s job is how to properly position price in the context of value. As Tim Roberson writes, there are three main ways: showing how the product will improve revenues; demonstrating how the product will eliminate costs and showing how the product will eliminate future risk. If you would like to learn more about presenting the value of your products or services and competing against competitors who will attempt to undercut you on price, the article “How to position price in the context of value” will be perfect for you!

W tym wydaniu:

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.