Tworzenie treści z ChatGPT od A do Z
- Dlaczego we współpracy z ChatGPT kluczowy jest fact-checking?
- Jak formułować zapytania (prompty) dla ChatGPT, by uzyskać oczekiwane wyniki?
Rozwój sztucznej inteligencji otwiera przed nami nowe możliwości w obszarach content marketingu i tworzenia treści. ChatGPT szturmem zdobywa popularność, umożliwiając sprawniejszą pracę nad treścią i automatyzację rutynowych zadań. Aby w pełni wykorzystać potencjał modelu językowego, warto dobrze poznać jego zastosowania i ograniczenia. W artykule dowiesz się, jakie są korzyści z wdrożenia sztucznej inteligencji w biznesie i jak dzięki niej wyprzedzić konkurencję!
ChatGPT – dwie podstawowe kwestie
Na początku warto wspomnieć o dwóch istotnych kwestiach, które bardzo często mają wpływ na treść, którą tworzymy.
Fact-checking
ChatGPT potrafi napisać kod, stworzyć plan biznesowy, a nawet wygenerować odpowiedzi do egzaminu. Jest to iteracja modelu językowego, który skanując zasoby treści w Internecie, generuje odpowiedź, naśladując wzorce ludzkiego języka.
Od początku obawy wzbudza jednak prawdziwość informacji. Nie wszystko, co przeczytamy w sieci, jest zgodne z prawdą. Analogicznie jest w przypadku sztucznej inteligencji, która swoje odpowiedzi opiera na istniejących zasobach, stworzonych wcześniej przez człowieka.
Pomimo że ChatGPT to tylko projekt badawczy firmy OpenAI, w wielu dyskusjach pojawia się wątek zagrożenia sianiem dezinformacji na niespotykaną dotąd skalę. Badacze są zaniepokojeni tym, że model językowy nie podaje źródeł swoich odpowiedzi.
Przykładem powielania dezinformacji przez ChatGPT jest badanie, o którym wspomina Modern War Institute w artykule Disinformation in the Age of ChatGPT. Sztuczną inteligencję zasilono setką błędnych narracji w ważnych tematach, np. strzelanin w szkołach czy pandemii COVID-19. Czat przedstawiał wcześniej otrzymane, fałszywe informacje w aż 80% przypadków.
Powyższe przykłady pokazują, że fact-checking jest teraz ważniejszy niż kiedykolwiek wcześniej. Na wspomniane zagrożenie narażone są przede wszystkim osoby, które używają czatu w tematach, których nie rozumieją w pełni.
Perspektywa otrzymania natychmiastowej odpowiedzi w języku naturalnym jest kusząca, ale ma istotną wadę – użytkownik może przestać sprawdzać informację w wielu różnych źródłach (co ma miejsce w przypadku „tradycyjnego” wyszukiwania).
Płaskie prompty
W procesie generowania odpowiedzi kluczowa jest jakość prompta. Użytkownicy często oczekują świetnych efektów, podczas gdy nie karmią sztucznej inteligencji odpowiednią ilością informacji wejściowych.
W branży określenie „płaski prompt” przyjęło się jako formułowanie krótkich i nieprecyzyjnych poleceń dla ChatGPT, np.: napisz artykuł o Robercie Lewandowskim.
W efekcie otrzymujemy bardzo często treść, która pozostawia wiele do życzenia. Kluczem jest sprecyzowanie naszych oczekiwań. Mogą one mieć różną formę – na przykład redakcyjną i/lub merytoryczną. Oto kilka założeń, które możemy zasugerować chatowi:
- jesteś copywriterem, który odnajduje się świetnie w branży sportowej;
- będziesz korzystał wyłącznie ze sprawdzonych informacji;
- napiszesz treść na ponad 5000 znaków ze spacjami;
- będziesz unikał powtarzania danych wątków tematycznych;
- treść ma zawierać tytuł, lead oraz nagłówki/śródtytuły;
- dla urozmaicenia tekstu będziesz korzystał z listy wypunktowanej oraz pogrubień tekstu (<strong></strong>).
To właśnie szereg założeń stworzy ciekawy i unikalny tekst, który spełnia różne założone kryteria. Oczywiście nie wszystkie założenia będą respektowane, natomiast przybliżają nas do osiągnięcia konkretnego celu.
Zapraszamy na stronę WWW Autora: https://kubadzikowski.com/
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Materiał dostępny jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.