Zrozumieć marketing afiliacyjny

  • Czym jest i skąd się wzięła afiliacja?
  • Czy budować własny program partnerski, czy zaufać sieci afiliacyjnej?
  • Jak skutecznie walidować rozliczenia z partnerami afiliacyjnymi?
SS_36_39.jpg

Opracowanie odpowiedniej dla przedsiębiorstwa strategii marketingowej spędza sen z powiek nie tylko marketing menedżerom, ale także dyrektorom sprzedaży, a nawet członkom zarządu. Określenie, jaki budżet firmy powinien być przeznaczony na jakie działania, a przede wszystkim – w jakim celu mają zostać uruchomione kampanie – jest kluczowe zarówno w krótko-, jak i długoterminowej perspektywie rozwoju firmy. Niezależnie od zmieniających się trendów, branży oraz modelu prowadzonej działalności – B2B czy B2C – kontrahent zawsze kupował i będzie kupować w firmie, która:

  1. cieszy się zaufaniem;
  2. oferuje atrakcyjną ofertę sprzedażową;
  3. umożliwia sprawne dokonanie zakupu.

Rewolucja cyfrowa zmieniła jednak całkowicie formy budowania relacji z kontrahentem. Każdy z nas regularnie korzysta z dobrodziejstw Internetu. Nasi klienci również – posiadają oni coraz więcej urządzeń i często używają ich jednocześnie. Przedsiębiorcy widzą ten trend i przenoszą działalność w świat online. E-commerce stanowi coraz większy udział w rynku i będzie nadal prężnie się rozwijać.

Osoby odpowiedzialne za tworzenie strategii reklamowej firmy zastanawiają się natomiast, jaką, przy tak wielu zmiennych, formę kampanii wybrać – wizerunkową czy sprzedażową. Kampanie wizerunkowe doskonale budują zaufanie do marki, jednak wyniki finansowe przynoszą raczej w odległej perspektywie. Dają one wymierny efekt tylko wtedy, gdy odbiorca ma z nimi częsty kontakt, a sama kreacja jest nieszablonowa i perfekcyjnie wykonana. Oba czynniki oznaczają dla przedsiębiorstwa konieczność wydzielenia sporego budżetu.

Ojcem sieci afiliacyjnych jest założyciel Amazon. com, Jeff Bezos. Uruchomił on pierwszy program afiliacyjny dwa lata po rozpoczęciu działalności firmy.

Z kolei performance marketing, czyli marketing efektywnościowy, jest potrzebny każdemu biznesowi, który sprzedaje w sieci. Polega on na działaniach online mających na celu zainteresowanie odbiorcy, który na skutek reklamy wykona zamierzoną dla firmy (reklamodawcy) czynność, np. kliknie w baner, uzupełni formularz, pozostawiając dane kontaktowe, czy złoży zamówienie poprzez sklep internetowy marki. Jedną z form performance marketingu jest marketing afiliacyjny.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 79% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.