Zobowiązanie do konsekwencji
Własny wizerunek w oczach innych ludzi jest podstawą wpływu społecznego zwanego regułą konsekwencji. Wykorzystanie potrzeby bycia postrzeganym jako osoba konsekwentna bardzo pomaga w sprzedaży – jeśli najpierw skieruje się klienta na właściwe tory, tworząc warunki do tego, żeby chciał zachować się konsekwentnie. Oto kilka propozycji jak tego dokonać.
Jakiś czas temu zaczepił mnie na ulicy wolontariusz Amnesty International (jak się później okazało zbierał on datki na tę organizację), który w modelowy sposób wykorzystywał regułę konsekwencji. Zadał mi pytanie, czy znam osobiście przypadek stosowania przemocy fizycznej w stosunku do kobiety? Osobiście nie znałem, więc odpowiedziałem zgodnie z prawdą, na co usłyszałem od niego „Czy zdaje pan sobie sprawę, że jest pan wielkim szczęściarzem?”. Wtedy zdałem sobie sprawę, że zastawiono na mnie pułapkę konsekwencji.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 92% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.