Zgrupowanie Asów Sprzedaży: "Zdalna sprzedaż - skuteczna sprzedaż"
Rok temu dla większości z nas świat stanął na głowie, a proces sprzedaży w wielu firmach uległ całkowitej zmianie. Początkowo wszyscy zapewne wierzyliśmy, że już niebawem uda się wrócić do doskonale znanej rzeczywistości, wypełnionej bezpośrednimi spotkaniami z klientem, długimi godzinami spędzanymi w samochodzie, pociągu i... w sali szkoleniowej.
Jak pewnie wielu z Was pamięta, do 2020 r. nasze coroczne spotkania pod hasłem Zgrupowanie Asów Sprzedaży odbywały się stacjonarnie. Spotykaliśmy się w jednym z warszawskich hoteli, by przez dwa dni dyskutować o najskuteczniejszych metodach i technikach sprzedażowych, dzielić się dobrymi praktykami, uczyć nowinek, a przy okazji – nawiązywać nowe relacje, zarówno biznesowe, jak i prywatne.
Dzisiaj wiemy już, że praca zdalna będzie standardem również w roku 2021, a i później wiele towarzyszących jej elementów, jak choćby konieczność znajomości obsługi narzędzi do tele- i wideokonferencji czy prowadzenia spotkań online pozostanie w katalogu najbardziej pożądanych umiejętności handlowca na stałe. Dlatego też w tym roku nasze Zgrupowanie w całości poświęcimy sprzedaży zdalnej – od etapu prospectingu, po negocjacje, aż przez finalizację transakcji.
Zapraszamy do udziału w Zgrupowaniu!
„Zdalna sprzedaż – skuteczna sprzedaż”
Blok 1. Znaleźć i zainteresować klienta
1. Nowa rzeczywistość, nowy klient – czym sprzedaż zdalna różni się od sprzedaży na żywo?
- Czego oczekuje od handlowca klient w 2021 r., po ponad roku pandemii?
- Dlaczego metody dotarcia do klienta, które działały przed pandemią, obecnie często zawodzą?
- Jakie są dobre strony zmian w sprzedaży, wymuszonych przez pandemię, i jak je wykorzystać na swoją korzyść?
2. Gdzie jest mój klient?
- Gdzie szukać nowych klientów w dobie pandemii i wobec braku targów branżowych, konferencji stacjonarnych itd.?
- Jak wyróżnić się z tłumu i przebić się do klienta ze swoją ofertą – telefonicznie, mailowo i przez portale społecznościowe?
- Dlaczego social selling nie zawsze działa, czyli podstawowe błędy popełniane przez handlowców
Blok 2. Jak prowadzić spotkania z klientem, gdy nie można spotkać się bezpośrednio
3. Spotkajmy się... oczywiście online
- Jak ustalić agendę spotkania zdalnego i dlaczego powinna się ona różnić od planu spotkania face-to-face?
- Kto powinien brać udział w takim spotkaniu i jak je poprowadzić, by nie okazało się stratą czasu dla żadnej ze stron?
- Jak prezentować ofertę, gdy możemy się spotkać wyłącznie zdalnie?
4. „Kupiłbym od Pana, ale musi Pan zejść z ceny”, czyli o negocjacjach
- Mecz wygrywa się w szatni, czyli jak przygotować się do zdalnych negocjacji z klientem
- Czym jest BATNA i dlaczego nie można prowadzić negocjacji bez jej zdefiniowania?
- Jak negocjować, gdy druga strona za wszelką cenę chce postawić na swoim albo gdy startujemy z teoretycznie gorszej pozycji, niż nasz negocjacyjny przeciwnik
Blok 3. Gdy piłka zbliża się do bramki, czyli o finalizowaniu transakcji
5. „Muszę to jeszcze przemyśleć”, czyli kilka słów o obiekcjach
- Czy i w jaki sposób obiekcje klientów, z którymi rozmawiamy tylko zdalnie, różnią się od obiekcji które padają podczas spotkań stacjonarnych?
- Jak rozpoznać, czy obiekcje dotyczące zbyt wysokiej ceny są prawdziwe, czy są tylko wymówką?
- Jak skutecznie zbijać obiekcje klienta?
6. „Mamy to!”, czyli o finalizacji transakcji
- Jak reagować, kiedy klient zaczyna nas zwodzić, mimo że wszystko wskazywało na to, że już finalizujemy transakcję?
- Kiedy relacje stają się przeszkodą w sprzedaży, czyli co robić, kiedy finalizacja odsuwa się w czasie, ale boimy się ją przyspieszyć żeby nie popsuć relacji z klientem
- Kiedy i jak prosić o rekomendacje po udanej finalizacji transakcji
Warsztaty (14.05.)
Warsztat 1. Tworzenie persony klienta i projektowanie jego ścieżki zakupowej
Warsztat 2. Cold calling i cold mailing, który działa
Warsztat 3. Jak negocjować, by domykać więcej transakcji
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 0% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.