Zbiorczy plan sprzedaży jako konsolidacja planów sprzedażowych poszczególnych handlowców
Jednym z zadań menedżera sprzedaży jest budowanie prognoz sprzedaży na bazie prognoz poszczególnych handlowców. Scalanie planów przygotowanych przez sprzedawców w jeden zbiorczy plan to zadanie żmudne i czasochłonne. Ułatwi to narzędzie do konsolidacji tygodniowych planów sprzedażowych poszczególnych handlowców.
W firmie handlowej pracuje 10 przedstawicieli handlowych. Prognozy sprzedażowe przygotowywane są w cyklu tygodniowym, obejmującym 4 kolejne tygodnie w przyszłości. Plan sprzedaży obejmuje 45 różnych towarów. Zadaniem kierownika jest konsolidacja tygodniowych prognoz otrzymanych od przedstawicieli w jeden zbiorczy plan.
Szablon do planowania sprzedaży
Pierwszy etap to zbudowanie szablonu do prognozowania sprzedaży, który wysyłamy do każdego z przedstawicieli handlowych. Szablon powinien przedstawiać w układzie macierzowym tygodnie i towary (rys. 1). Warto go zabezpieczyć, aby osoby wpisujące do niego dane mogły edytować jedynie pola służące do wpisywania wartości indeksów towarów w danym tygodniu.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 87% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.