Planowanie na podstawie potencjału zakupowego klientów
Zwiększanie planów sprzedażowych na kolejny rok powinno być powiązane z tym, co dzieje się na rynku, i uwzględniać potencjał zakupowy klientów. Informacje te można też wykorzystać w innych obszarach zarządzania sprzedażą.
Definicja potencjału zakupowego klienta jest intuicyjna. Na własne potrzeby można przyjąć, że jest to maksymalne roczne zapotrzebowanie klienta na określone produkty, przy czym trzeba podkreślić, że chodzi tylko o ten asortyment, który dostarcza dana firma. W praktyce pominąć trzeba zatem inne produkty lub usługi, których nie ma w naszej ofercie. Takie podejście nie tylko ułatwi nam obliczenie potencjału, ale również znacząco przyspieszy cały proces wyliczeń.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 92% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.