Sprzedażowy Dream Team: od rekrutacji po motywację - relacja z II Forum Szefów Sprzedaży
Jak znaleźć gwiazdę sprzedaży w tłumie kandydatów? W jaki sposób ograniczyć rotację w zespole i zatrzymać najlepszych handlowców? Jak przełożyć organizację działu sprzedaży na realizację celów sprzedażowych? Co w praktyce motywuje handlowców? To pytania, na które próbowali odpowiedzieć prelegenci i uczestnicy II Forum Szefów Sprzedaży organizowanego przez redakcję magazynu „Szef Sprzedaży”, które w dniach 19-20 listopada odbyło się w Warszawie.
Tematem przewodnim tegorocznej edycji była budowa efektywnego zespołu sprzedażowego. Pierwszego dnia prelegenci skupili się na procesie rekrutacji nowych handlowców oraz organizacji działu sprzedaży. Swoimi doświadczeniami z uczestnikami podzielili się m.in. Paweł Kowalczyk – Kierownik Działu Szkoleń w Krajowym Rejestrze Długów BIG, Lech Dworaczyński – przedsiębiorca, doradca biznesowy, menedżer sprzedaży, znany również z łamów „Szefa Sprzedaży” oraz Jarosław Witwicki – Dyrektor sprzedaży i członek zarządu Macrologic SA. Wieczorem uczestnicy wzięli udział w kolacji, podczas której mogli swobodnie porozmawiać i wymienić się uwagami.
Drugi dzień poświęcony był efektywnym systemom wynagradzania i motywowania handlowców. O zasadach premiowania w swoich firmach mówili m.in. Teresa Horbaczewska – Dyrektor Zarządzający i Dyrektor Sprzedaży w Druk24h oraz Przemysław Mik – Prezes McHayes&StewardGroup.
Zainteresowani mogli również skorzystać z indywidualnych konsultacji z jednym z ekspertów, wśród których znaleźli się m.in. Rafał Tabaczek – trener Alior Instytut Biznesu, wyróżniony przez PNSA tytułem Super Sprzedawcy w 2014 r., Robert Noworolski – współzałożyciel Quest Change Managers oraz Jakub Antlowiak – adwokat, który udzielał porad z zakresu wprowadzenia do umów z handlowcami zapisu o zakazie konkurencji.
Uczestnicy mieli też okazję wziąć udział w grywalizacji. Przez dwa dni zdobywali punkty (guldeny) poprzez aktywne uczestnictwo w Forum, rozwijając swoją postać w grze przygotowanej we współpracy z firmą Companion. Najlepsi na koniec otrzymali nagrody.
A co o Forum myślą jego uczestnicy? Otwarta formuła spotkania, miła atmosfera, ciekawa tematyka, prelegenci-praktycy, interesujące dyskusje, networking oraz dyżury ekspertów to ich zdaniem najmocniejsze punkty kongresu.
Dziękujemy za udział w tegorocznym Forum i zapraszamy za rok. Szykujemy kilka niespodzianek. Szczegółów szukajcie w kolejnych numerach „Szefa Sprzedaży”.