Social selling - czy social media nadal sprzedają?

  • Dlaczego w 2018 r. nie można już lekceważyć możliwości social sellingu?
  • Jak skutecznie zaadresować social selling, by przyniósł wymierne rezultaty?
  • Jakie są najnowsze trendy w social media?

Od kilku lat słyszy się dość utarty, ale enigmatyczny frazes „social media sprzedają”. Co to znaczy w kontekście budowania bezpośredniej relacji z potencjalnym klientem, biorąc pod uwagę dużą dynamikę Internetu i zachowań użytkowników? Jak konkretnie podejść do tematu social sellingu w nowym roku i od czego zacząć?

Internet i nowe możliwości promocji

Przed erą Internetu kluczowym medium służącym do komunikacji produktów i usług była telewizja, prasa, radio lub reklama bezpośrednia. Czasy się jednak zmieniły, a pojawienie się Internetu i szybko zmieniające się zachowania i nawyki konsumentów otworzyły nowe możliwości promocji. Jednocześnie na firmach, marketerach i handlowcach nowe warunki wymusiły przyjęcie zmodyfikowanych strategii komunikacji i sprzedaży. Z komputerów stacjonarnych przesiedliśmy się na laptopy oraz smartfony. Zakupy w stacjonarnych sklepach współdzielimy z tymi internetowymi, a opinie sprzedawców czy handlowców weryfikujemy z tymi od influencerów czy od anonimowych recenzentów z sieci. Postępujące korzystanie z urządzeń mobilnych i rozwój AI wymuszają zmianę podejścia do bezpośredniego kontaktu z potencjalnym klientem przez sprzedawców. Jak pokazują wyniki raportu Forrester „Death of B2B Salesman”, za około trzy lata na terenie Stanów Zjednoczonych pracę może stracić ponad milion sprzedawców, a w ich miejsce powstaną inteligentne rozwiązania e-commerce, które zastąpią bezpośredni kontakt z klientem.

Zgodnie z ostatnim raportem wydanym przez We are social „Digital Overview Q3 2017” blisko 73% populacji Polski korzysta regularnie z Internetu, a aż 43% użytkowników sieci używa jej głównie na urządzeniach mobilnych. W ciągu kilku ostatnich lat boom na aktywność w social media nie zmalał. Jeżeli jeszcze w minionych latach istniały wątpliwości co do tego, czy większość biznesów powinna rozważyć sprzedaż przy użyciu narzędzi social sellingowych, to w roku 2018 nie należy już lekceważyć potencjału platform społecznościowych, tym bardziej że większość z nich to obecnie ogromne konglomeraty mediowe, rywalizujące o uwagę i lojalność użytkownika na równi z tradycyjną reklamą.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 78% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.