Social selling - czy social media nadal sprzedają?
- Dlaczego w 2018 r. nie można już lekceważyć możliwości social sellingu?
- Jak skutecznie zaadresować social selling, by przyniósł wymierne rezultaty?
- Jakie są najnowsze trendy w social media?
Od kilku lat słyszy się dość utarty, ale enigmatyczny frazes „social media sprzedają”. Co to znaczy w kontekście budowania bezpośredniej relacji z potencjalnym klientem, biorąc pod uwagę dużą dynamikę Internetu i zachowań użytkowników? Jak konkretnie podejść do tematu social sellingu w nowym roku i od czego zacząć?
Internet i nowe możliwości promocji
Przed erą Internetu kluczowym medium służącym do komunikacji produktów i usług była telewizja, prasa, radio lub reklama bezpośrednia. Czasy się jednak zmieniły, a pojawienie się Internetu i szybko zmieniające się zachowania i nawyki konsumentów otworzyły nowe możliwości promocji. Jednocześnie na firmach, marketerach i handlowcach nowe warunki wymusiły przyjęcie zmodyfikowanych strategii komunikacji i sprzedaży. Z komputerów stacjonarnych przesiedliśmy się na laptopy oraz smartfony. Zakupy w stacjonarnych sklepach współdzielimy z tymi internetowymi, a opinie sprzedawców czy handlowców weryfikujemy z tymi od influencerów czy od anonimowych recenzentów z sieci. Postępujące korzystanie z urządzeń mobilnych i rozwój AI wymuszają zmianę podejścia do bezpośredniego kontaktu z potencjalnym klientem przez sprzedawców. Jak pokazują wyniki raportu Forrester „Death of B2B Salesman”, za około trzy lata na terenie Stanów Zjednoczonych pracę może stracić ponad milion sprzedawców, a w ich miejsce powstaną inteligentne rozwiązania e-commerce, które zastąpią bezpośredni kontakt z klientem.
Zgodnie z ostatnim raportem wydanym przez We are social „Digital Overview Q3 2017” blisko 73% populacji Polski korzysta regularnie z Internetu, a aż 43% użytkowników sieci używa jej głównie na urządzeniach mobilnych. W ciągu kilku ostatnich lat boom na aktywność w social media nie zmalał. Jeżeli jeszcze w minionych latach istniały wątpliwości co do tego, czy większość biznesów powinna rozważyć sprzedaż przy użyciu narzędzi social sellingowych, to w roku 2018 nie należy już lekceważyć potencjału platform społecznościowych, tym bardziej że większość z nich to obecnie ogromne konglomeraty mediowe, rywalizujące o uwagę i lojalność użytkownika na równi z tradycyjną reklamą.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 78% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.