Smaczny szkoleniowy kąsek!
- Co wyróżnia kęsy szkoleniowe jako formę rozwijania pracowników działu sprzedaży?
- Z czego powinny się składać kęsy szkoleniowe?
- Jak czuwać nad wdrażaniem narzędzi i rozwiązań, których dostarczają kęsy szkoleniowe?
Świat pędzi. To trochę banalne stwierdzenie, ale nie da się z nim dyskutować. W każdej branży brak uważności na mnogość i częstość zmian przynosi straty.
Przygotowywanie się do życia w tak zmiennym, zaskakującym środowisku wiąże się z koniecznością rozwijania nowych umiejętności, które pomagają w nim przetrwać. Dla przykładu: praca w dziale sprzedaży wymaga reacji na wszystko, co dzieje się dookoła. Jednak na sam rozwój też potrzeba czasu, o który przecież tak trudno. Zdecydowana większość trenerów rozwijających kompetencje sprzedażowe doświadczyła oporu uczestników wynikającego z frustracji spowodowanej tym, że szkolenia pożerają im czas, którego i tak nie mają.
Szefowie sprzedaży też często stają przed dylematem: z jednej strony wyznaczają pracownikom coraz bardziej ambitne cele, których realizacja nie pozostawia im zbyt wiele czasu na inne działania, w tym na rozwój. Denerwują się jednak, kiedy handlowcy odkładają uczestnictwo w szkoleniach na później lub wręcz z nich rezygnują. Trudno nie rozumieć pracowników, ale też trudno nie współodczuwać frustracji menedżerów, bo każde takie szkolenie to wydane pieniądze i niewykorzystane wsparcie w rozwoju kompetencji.
Rynek reaguje na tę sytuację, zapraszając do korzystania z krótkich form szkoleniowych. Godzina, dwie, maksymalnie trzy i możemy wracać do pracy. Z jednej strony – skoro pracujemy nad prowadzeniem spotkań, które mają być coraz krótsze, ale jednocześnie coraz bardziej skondensowane i efektywne, dlaczego nie podejść w ten sam sposób do szkoleń? Z drugiej – czy naprawdę podczas tak krótkiego szkolenia można sobie przyswoić jakąś wiedzę?
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 79% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.