Skuteczna prezentacja biznesowa
Projektowanie prezentacji (presentation design) to nie, jak wielu sądzi, „ładna grafika”, ale sposób na rozwiązywanie problemów komunikacyjnych i zaspokojenie potrzeb. Stworzenie prezentacji wartej wysłuchania i zapamiętania wymaga wysiłku. To kreatywny proces, zapewniający osiągnięcie celu.
Jeśli miałeś okazję widzieć choć jedną z prezentacji produktów Apple z udziałem Steve’a Jobsa, doskonale wiesz, co mam na myśli. Każdy element, pytanie, chwila refleksji, a nawet reakcje publiczności są drobiazgowo zaplanowane. Sukces Jobsa nie był wynikiem jedynie charyzmy – ojciec Apple Inc. swoje prezentacje przygotowywał tygodniami, a nawet miesiącami.
Dla większości ludzi słowo „design” ma bardzo wyszukane, mało sprecyzowane znaczenie i dotyczy przesadnie drogich, wymyślnie zaprojektowanych, a przy tym mało użytecznych przedmiotów. Design w tym kontekście staje się niczym innym jak tylko luksusowym opakowaniem, które dodaje prestiżu, i nawet biznesmeni ulegają tej mylnej interpretacji. Prawda jest jednak inna – dobry design to dobry biznes.
W branży reklamowej, marketingowej i kreatywnej design ma znaczenie niezwykle praktyczne – jest synonimem większych wyników. Nie bez powodu takie dziedziny jak service design (projektowanie usług), design management (zarządzanie projektowaniem) czy design thinking (myślenie projektowe) zyskują ostatnimi laty coraz większą popularność. Podobnie jest w wypadku designu prezentacji.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 89% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.