Rynek pracownika czy... dobrego pracodawcy?

  • Dlaczego sroka nie zrozumie menedżera?
  • Dlaczego tzw. rynek pracownika stanowi idealne alibi dla HR-owego niedbalstwa?
  • Jak zaprojektować skuteczny proces rekrutacji, który zapełni wakujące stanowiska i wesprze wizerunkowo pracodawcę?
SS_42_26.jpg

Rekrutacja jest kosztochłonna, czasochłonna i zazwyczaj nieskuteczna. Kandydaci są krnąbrni, nie przychodzą na rozmowy i mają wygórowane oczekiwania. Dotyczy to szczególnie najmłodszych pracowników, którzy dopiero skończyli studia, a już chcą lukratywnych stanowisk i niebotycznego wynagrodzenia – często słyszę takie opinie od menedżerów, właścicieli firm oraz pracowników HR.

Rzeczywiście spadek bezrobocia, otwarte granice i szeroki wybór możliwości zawodowych powodują, że ławka kandydatów jest coraz krótsza. W szczególności dotyczy to specjalistów i zasobnych menedżerów. To właśnie ich brakuje na rynku pracy. Nazwanie jednak tego stanu rynkiem pracownika jest w dużej mierze nadużyciem. Według mnie żyjemy na rynku dobrego pracodawcy i kiedy zadba się kompleksowo o proces rekrutacji, a później wdrożenie kandydata do organizacji, to ograniczona liczba zasobów ludzkich nie stanowi przeszkody w rozwoju.

Co zatem stanowi zagrożenie? Przede wszystkim są to niefrasobliwość i patrzenie krótkookresowe. Po 2010 r. w polskich firmach bardzo zmniejszono działy HR. Obowiązki rekrutacji, a później wdrażania, mentoringu, szkoleń i coachingu przeniesiono na menedżerów niższego i średniego szczebla, którym niestety brakowało i brakuje wiedzy oraz doświadczenia w tym zakresie, stąd błędy rekrutacyjne, rozczarowani kandydaci, negatywny marketing szeptany w sieci i summa summarum: ogromne koszty i mizerne rezultaty.

 

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 86% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.