Rusza kampania „Poznaj swojego kontrahenta”
Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej i Federacja Konsumentów pod patronatem UOKiK rozpoczęły akcję „Poznaj swojego kontrahenta”. Kampania edukacyjna skierowana jest m.in. do firm wynajmujących sale na takie spotkania.
W całej Polsce odbywają się pokazy, podczas których konsumenci są poddawani manipulacjom. Przychodzą na bezpłatne badania albo prezentację, a wychodzą z horrendalnie drogim kompletem garnków czy umową na pakiet usług pseudomedycznych. Nierzetelni sprzedawcy ukrywają przed nimi handlowy cel spotkania, wprowadzają w błąd co do właściwości oferowanych produktów, wmawiają zły stan zdrowia. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zebrał dane o ok. 500 takich pokazach w samym tylko województwie łódzkim i ponad 300 w dolnośląskim. A to tylko niewielki odsetek pokazów, które w rzeczywistości się odbywają.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 77% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.