Relacje, nie władza!
Odkąd nauczyliśmy się mówić, powtarza się nam, że jeśli nie mamy nic miłego do powiedzenia, to lepiej wcale nie otwierać ust. Gdy jednak zostajesz menedżerem, mówienie staje się twoją pracą i obowiązkiem, lecz mówienie ludziom, co mają robić, nie sprawdza się
Książka Szef wymagający i wyrozumiały pełna jest otwierających oczy faktów i precyzyjnych wskazówek na temat przywództwa: w jaki sposób przekazywać (i odbierać) feedback, jak podejmować dobre decyzje, jak łączyć pochwały z krytyką, by pomóc ludziom uzyskiwać lepsze wyniki. Wszystko to zilustrowane ciekawymi (i często zabawnymi) historiami z życia autorki Kim Scott i jej doświadczeń zdobytych w takich firmach, jak Apple i Google, oraz w różnego rodzaju start-upach.
„Prowadząc siedmiusetosobowy zespół w Google, wielokrotnie widziałam, jak menedżerowie ciągle popełniają te same błędy. Pomimo tej przewidywalności nawet udane interwencje okazywały się wyjątkowo mało skuteczne. Czasem miałam wrażenie, że oglądam w zwolnionym tempie zbliżającą się kolejną katastrofę z serii tych, które widziałam już dziesiątki razy wcześniej. Najgorszy z możliwych rodzaj déjà vu. Mam nadzieję, że ta książka pomoże ci wreszcie przerwać ten niekończący się ciąg przewidywalnych, wciąż tych samych błędów” – pisze we wstępie Scott. ×
Tytuł: Szef wymagający i wyrozumiały. Jak skutecznie zarządzać, nie tracąc ludzkiego oblicza
Autor: Kim Scott
Wydawnictwo: MT Biznes
Liczba stron: 280