Rekrutacja i szkolenie handlowców

Wszyscy doskonale wiemy, że bez sprawnie działającego zespołu handlowego ani rusz. No właśnie, ale jak to zrobić, żeby mieć świetny zespół, który stale otrzymuje sowite premie za realizację planów sprzedaży? Od czego zacząć?

Na początek trzeba zbudować taki zespół. Konieczne jest więc określenie zadań, jakie będzie realizował handlowiec, i wymagań, jakie powinien on spełniać. Klienci, z którymi pracuję, często mówią: „Wie Pani, handlowiec ma po prostu sprzedawać”. I to jest, oczywiście, prawda. Tyle tylko, że produkt produktowi nierówny. Można sprzedawać dla klienta biznesowego lub indywidualnego. Proces sprzedaży może się wiązać z koniecznością prowadzenia negocjacji trwających po kilka lub kilkanaście miesięcy albo można sprzedawać coś, do czego wystarczy jedna rozmowa telefoniczna czy dwie. Produkt lub usługa może kosztować kilkaset złotych albo kilkaset tysięcy złotych. Twoi handlowcy, aby sprzedać, prowadzą rozmowy z szefem działu marketingu albo może z samym prezesem firmy. Niektórzy pracują w terenie, inni sprzedają stacjonarnie, np. przez telefon, Internet. Jedni pozyskują klienta aktywnie, inni w sposób bierny – poprzez jego obsługę. Sprzedaż sprzedaży więc nie jest równa, dlatego w zależności od docelowego klienta, produktu, wartości sprzedaży czy też długości negocjacji kontraktów i charakteru pracy (praca w terenie lub stacjonarnie) należy określić profil docelowego, idealnego kandydata do pracy.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 88% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.