Raportowanie: jak robić to dobrze?
Rozliczani jesteśmy przede wszystkim z realizacji planów sprzedażowych. W konkurencyjnym środowisku nasze działania muszą być szybkie i skuteczne, dlatego nie możemy pozwolić sobie na poświęcanie zbyt dużej ilości czasu na sporządzanie raportów, których wymaga od nas szef. Poniżej kilka wskazówek, jak szybko i sprawnie przygotować czytelny raport dla przełożonego.
Dostosowanie raportu do potrzeb odbiorcy
Jedną z kluczowych kwestii podczas przygotowywania raportu jest to, kto będzie jego odbiorcą. Raport dla menedżera sprzedaży powinien być dogłębny, zwracać uwagę na niuanse i powiązania, umożliwiać analizę szczegółów. Najlepiej przygotować go w konwencji opowiadania: rozpocznij od głównych wskaźników, następnie zaprezentuj przyczyny i fakty odpowiedzialne za bieżącą sytuację, na koniec przedstaw skutki podjętych decyzji. Odpowiednia narracja pozwoli utrzymać uwagę odbiorcy.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 93% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.