Organizacja, która przetrwa wszelkie kryzysy

  • Co łączy najlepszych liderów, zgodnie z wynikami badań Instytutu Gallupa?
  • Dlaczego tak ważne dla sukcesu firmy jest to, co myśli o sobie menedżer?
  • Co powoduje, że czasem cały zespół potrafi pójść za menedżerem do następnej firmy?
SS_54_66.jpg

Kto stworzył komputery osobiste? Kto położył podwaliny pod sieci komputerowe, które rozwinęły się do dzisiejszego internetu? Kto stworzył myszkę komputerową? Microsoft? Apple? Nie. To wszystko jest dziełem Xeroxa!

Szefowie korporacji stwierdzili jednak, że nie ma sensu się zmieniać. Jeżeli firma produkuje drukarki i robi to dobrze, to powinna robić to nadal. Podobne historie dotyczą Nokii, Kodaka i wielu innych przedsiębiorstw, a właściwie menedżerów, którzy wybrali trwanie w znanej rzeczywistości i stali się niewolnikami własnego sukcesu, nie zauważając, że świat wokół nich się zmienia i zmienić się muszą też ich firmy, zespoły, strategie, branże, cele oraz sposoby zarządzania.

W obliczu zmian

Świat wokół nas właśnie się zmienia i będzie wymagał od menedżerów gotowości do tego, żeby powiedzieć sobie jasno, że wszystko, co było podstawą biznesu, pewną oczywistością, może stać się nieaktualne. Dlaczego firma organizująca koncerty nie miałaby oferować jakiejkolwiek innej usługi? Ma kapitał finansowy oraz kapitał ludzki. W pewnym sensie może wszystko. Podobnie, jak każde inne przedsiębiorstwo. Oczywiście zmiana w firmach produkcyjnych jest trudniejsza do przeprowadzenia niż w usługowych, ale ciągle realna i, co ważne, może okazać niezbędna.

Wiem, że łatwo napisać, trudniej zrealizować. Sam się zmieniam. Stawiam sobie nowe cele. Aktywnie współuczestniczę w prowadzeniu dużej firmy i wiem, jak bardzo każda zmiana jest trudna do wdrożenia. Każde szkolenie, które prowadzę, stanowi formę przejścia przez proces zmiany. Wiem, ile determinacji wymaga zmiana, ale jednocześnie to właśnie ta gotowość jest najważniejsza w momentach kryzysu.

Pierwszym nawykiem, który trzeba w sobie wypielęgnować, jest zatem otwartość na zmianę, gotowość do uczenia się wszystkiego od początku i nietraktowania tego jak porażki, tylko jak okazji.

Najważniejszym czynnikiem, do którego mamy najszybszy dostęp, jest mentalność menedżmentu i właścicieli, czyli nas samych. Od tego więc powinniśmy zacząć.

Następnym elementem decydującym o sukcesie są ludzie i model współpracy z zespołem. Richard Branson wielokrotnie powtarzał w swoich książkach, że najważniejszy dla biznesu nie jest klient, a pracownik. Dlatego w dalszej części artykułu skupimy się na relacjach między menedżerem, a pracownikami.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 79% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.