Opisy produktów jako... sprzedawcy?

  • Co zrobić, żeby zachęcić odbiorcę do zakupu online?
  • Jak przekonać go do kliknięcia „kup teraz” bez bezpośredniej rozmowy?
SS_53_44.jpg

Podczas zakupów w sklepie stacjonarnym potencjalnego nabywcę wspiera handlowiec bądź opiekun klienta. Odpowiada na pytania, przedstawia asortyment oraz pomaga w wyborze odpowiedniej oferty. W sklepie internetowym odpowiednikiem sprzedawcy są opisy produktów. Rzetelne i zoptymalizowane potrafią przekonać klienta do wirtualnego zakupu. To, w jakim stylu oraz formie zostaną przekazane informacje, ma wpływ na ich odbiór w oczach czytelnika i ostateczną decyzję o dodaniu produktu do koszyka.

Stacjonarnie czy online?

Prowadzenie sklepu internetowego nie tylko jest szansą na dotarcie do większej liczby klientów, daje możliwość wspierania tradycyjnych kanałów sprzedaży czy ciągłą dostępność niezależnie od dnia, godziny i miejsca, lecz przede wszystkim stanowi dobry sposób na budowanie sieci lojalnych konsumentów i zdobycie ich zaufania. Wpływa na to wiele czynników, ale szczególnie istotne jest rzetelne przekazywanie w ciekawy i wyczerpujący sposób informacji na temat produktów. W ostatnich latach bardzo zmieniło się podejście do sposobu dokonywania transakcji oraz obecności sklepów w internecie. Coraz częściej kupujemy online nie tylko książki, kosmetyki czy ubrania, lecz także urządzenia RTV i AGD, sprzęt do ćwiczeń lub niezbędne do remontu akcesoria.

Przymusowa izolacja a rozwój e-commerce

W marcu 2020 r. pandemia koronawirusa i związane z nią decyzje o izolacji i zamknięciu galerii handlowych pokazały wszystkim, jak ważna jest dystrybucja towaru i usług poprzez kanały online. Przymusowy lockdown spowodował, że umożliwienie zakupów przez internet było jedyną szansą na przetrwanie dla wielu marek. Ten, kto ją wykorzystał oraz budował skutecznie relacje z klientami już wcześniej, miał możliwość rozwoju i dotarcia do szerszego grona odbiorców oraz chociażby częściowej rekompensaty strat. Co zrobić, żeby handel elektroniczny rozwijał się niezależnie od kryzysu i stanowił dobre uzupełnienie tradycyjnej sprzedaży offline? Należy śledzić trendy i wykorzystywać pojawiające się na rynku okazje. Dobrym przykładem jest dołączenie sklepów spożywczych do aplikacji oferujących dowóz, takich jak Glovo. Marki, które wcześniej nie prowadziły sprzedaży online, umożliwiły zakupy z dostawą do domu. To pokazuje, że przy odrobinie chęci da się rozwinąć i zdigitalizować prawie każdy biznes, a jednocześnie odpowiadać na potrzeby konsumentów. Warto pomyśleć o sklepie internetowym jako o drugim silnym kanale wspierającym tradycyjną sprzedaż.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 70% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.