Ocena dostawców w firmie sprzedażowej
W firmie sprzedażowej kontroler finansowy dostał zadanie stworzenia narzędzia do oceny dostawców materiałów. Te same towary kupowane są bowiem u wielu dostawców, co często wprowadza niepotrzebne problemy. Wynikają one z różnych terminów realizacji zamówień, niekompletności dostaw i niedostarczania towarów w ustalonym terminie, co powoduje opóźnienia w realizacji zleceń. Głównym celem stworzenia narzędzia do oceny poszczególnych dostawców jest ich podział na dwie grupy: podstawowych i alternatywnych.
Na podstawie analizy zostaną wyłonieni najlepsi dostawcy, jako podstawowi, i to u nich w pierwszej kolejności będą składane zamówienia na dany wyrób. W przypadku braków danego indeksu u pierwszej grupy dostawców zamówienie zostanie złożone w grupie dostawców alternatywnych. Pozwoli to na skrócenie czasu dostaw, ich optymalizację oraz na eliminację opóźnień w realizacji zleceń od klientów. Dodatkowym plusem wyników takiej analizy będzie możliwość negocjowania z poszczególnymi dostawcami warunków dostawy. U dostawców podstawowych zwiększy się liczba składanych zamówień, co umożliwi obniżenie kosztów transportu i zapewni większe upusty.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 79% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.