Nikt nie zrobi z ciebie przywódcy

  • Czym jest „dział zapobiegania sprzedaży” w firmie i jak redukować jego negatywny wpływ na naszą sprzedaż?
  • Na czym polega skuteczne przywództwo?
  • Jak zwiększyć swoją zdolność bycia przywódcą?
SS_42_66.jpg

Przewodzisz na froncie zdarzeń, prowadząc jednocześnie własny zespół oraz zespół interdyscyplinarny klienta. Kiedy pojawia się problem, wyzwanie albo przeszkoda, jesteś pierwszą osobą, która próbuje się z tym zmierzyć, bez względu na to, jak nieprzyjemne może być to zadanie. Kiedy pojawia się nowa możliwość, pierwszy próbujesz ją wykorzystać. Tak właśnie postępuje przywódca.

Jesteś strategicznym organizatorem. Niczym dyrygent orkiestry dbasz o to, żeby wszyscy grali w tym samym tempie, aby osiągnąć jak najlepszy wynik. Kierujesz innymi, mając znacznie większą wiedzę na temat ich indywidualnych obowiązków, niż oni kiedykolwiek posiądą. Dyrygent nie gra na skrzypcach wystarczająco dobrze, by być pierwszym lub drugim skrzypkiem orkiestry, ale zna role skrzypków i wie, jak wykorzystać ich talent we właściwych miejscu i czasie. Członkowie twojego zespołu, którzy działają i osiągają wyniki, wiedzą znacznie więcej niż ty o tym, co robią, ale i tak musisz nimi pokierować.

To dobrze, ponieważ dajesz im wizję i wskazujesz kierunek. Oni zajmą się szczegółami. Pamiętaj, że ty jesteś odpowiedzialny za wyniki, a oni za konkretne działania.(…)

Zarządzanie „działem zapobiegania sprzedaży”

W twojej firmie jest mnóstwo sceptyków, którzy nie wierzą, że mogą wygenerować wyniki oczekiwane przez nabywcę jako warunek zawarcia umowy. To dlatego, że status quo jest głęboko zakorzenione nie tylko w firmie klienta, ale i w twojej. Opór przed zmianami i niechęć do wytężonej pracy są fundamentami istnienia czegoś, co chętnie nazywam „działem zapobiegania sprzedaży”, którym kieruje „wiceprezes ds. niemożności”. W każdej organizacji istnieje przynajmniej jedna taka struktura.

Dobrze wiesz, jak to działa. Rozwiązanie jest prawie gotowe. Wymarzony klient oczekuje tylko kilku drobnych zmian w twoim sposobie postępowania, żeby rozwiązanie idealnie pasowało do jego stylu pracy, dzięki czemu uda się doprowadzić do wewnętrznego konsensusu w jego zespole. Wracasz do swojej firmy z propozycjami tych modyfikacji, a twój zespół mówi: „Nie da się”.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 83% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.