Negocjacje w telefonie. O przydatności mobilnych aplikacji sprzedażowych
Rozwój nowych technologii z dnia na dzień stwarza coraz więcej możliwości usprawniania pracy zespołów sprzedażowych. Urządzenia mobilne już dawno spowszedniały, a przedsiębiorstwa wciąż szukają narzędzi zwiększających efektywność sprzedaży, które mogłyby wykorzystać ich potencjał. Odpowiedzią na te potrzeby są między innymi aplikacje pomagające w procesie negocjacji. Instaluje się je w smartfonach, laptopach, tabletach bądź specjalistycznych handheldach sprzedawców albo udostępnia w formie aplikacji webowych. Niektóre z nich są udostępniane także klientom.
A plikacje, o których mowa, to najczęściej oprogramowanie budowane na potrzeby konkretnych klientów, oferujące zróżnicowaną funkcjonalność. Może ona obejmować m.in.:
- argumentację dotyczącą wartości produktów i usług,
- pokonywanie obiekcji klientów,
- negocjacje cenowe,
- kalkulacje kosztów i korzyści z prezentowanych rozwiązań,
- sterowanie procesem negocjacji/sprzedaży.
Argumentacja wartości produktów i usług
Nawet najlepiej opracowana strategia sprzedaży nie wpłynie na poprawę wyników, jeśli jest nieskutecznie komunikowana przez handlowców. Aplikacje negocjacyjne stanowią w tym przypadku „bibliotekę” argumentów sprzedażowych. Podpowiadają argumenty dotyczące przedsiębiorstwa lub marki, danego produktu, oferowanej opieki posprzedażowej, gwarancji, dostaw, serwisu i wszelkich innych możliwych przewag konkurencyjnych. W przypadku przedsiębiorstw oferujących wiele specjalistycznych produktów czy usług upraszcza to proces przygotowywania się do negocjacji.
Argumentacja może być odpowiednio filtrowana, tak aby dobrać najlepsze stwierdzenia, np. dla danego segmentu lub typu klienta, konkretnej sytuacji negocjacyjnej lub przeciwko danemu konkurentowi. Aplikacja może optymalizować także kolejność i liczbę prezentowanych argumentów oraz notować reakcje klientów.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 88% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.