Media społecznościowe w sprzedaży B2B - jak je wykorzystać

  • W który z kanałów społecznościowych najbardziej opłaca się zainwestować w sprzedaży B2B?
  • Od czego zacząć planowanie strategii działań w social mediach?

Social selling z roku na rok i z konferencji na konferencję coraz bardziej pomaga w sprzedaży. Do topowych mediów społecznościowych w sprzedaży kierowanej do biznesu zaliczamy LinkedIn, Facebooka oraz GoldenLine. Coraz częściej możemy również zauważyć, że komunikacja do B2B zaczyna odbywać się na Instagramie oraz YouTubie. W którym z tych kanałów znajdę Ciebie i Twoją firmę?

Garść statystyk:

– 88 proc. konsumentów ufa opiniom internetowym innych konsumentów, tak samo jak ufają rekomendacjom z osobistych kontaktów (BrightLocal)1;

– 84 proc. konsumentów szuka potwierdzenia swojej decyzji zakupowej w social mediach (Awario)2;

– Konsumenci są o 71 proc. bardziej skłonni do dokonania zakupu na podstawie wzmianek w mediach społecznościowych (Hubspot)3.

Rozważania na tym etapie nie powinny dotyczyć tego, czy inwestować w obecność w social mediach i sam social selling, tylko tego, w który z tych kanałów inwestować i jak go odpowiednio użyć.

Które medium społecznościowe jest najlepsze?

Nie ma jednej odpowiedzi na pytanie, który kanał w social mediach jest najlepszy do prowadzenia komunikacji B2B. W celu wybrania odpowiedniego medium musimy zapoznać się z nimi wszystkimi i dopasować je do przyjętej strategii i założonych celów. Każdy z nich działa trochę inaczej i być może nie każdy z nich będzie odpowiadał konkretnej firmie. O ile profil na LinkedIn jest dość uniwersalny, o tyle już na Instagramie działania w kontekście pozyskiwania leadów w obszarze B2B będą wymagały dobrego pomysłu, większego nakładu pracy i z pewnością dostępu do większego zaplecza własnych materiałów. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Akademię Leona Koźmińskiego, aż 97 proc. menedżerów korzysta z serwisu LinkedIn, a ok. 20 proc. jest na Facebooku i GoldenLine.4 Przed podjęciem decyzji warto więc przeanalizować nie tylko specyfikę każdego z tych mediów, ale też swoje szanse i możliwości.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 80% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.