Media społecznościowe w sprzedaży B2B - jak je wykorzystać
- W który z kanałów społecznościowych najbardziej opłaca się zainwestować w sprzedaży B2B?
- Od czego zacząć planowanie strategii działań w social mediach?
Social selling z roku na rok i z konferencji na konferencję coraz bardziej pomaga w sprzedaży. Do topowych mediów społecznościowych w sprzedaży kierowanej do biznesu zaliczamy LinkedIn, Facebooka oraz GoldenLine. Coraz częściej możemy również zauważyć, że komunikacja do B2B zaczyna odbywać się na Instagramie oraz YouTubie. W którym z tych kanałów znajdę Ciebie i Twoją firmę?
Garść statystyk:
– 88 proc. konsumentów ufa opiniom internetowym innych konsumentów, tak samo jak ufają rekomendacjom z osobistych kontaktów (BrightLocal)1;
– 84 proc. konsumentów szuka potwierdzenia swojej decyzji zakupowej w social mediach (Awario)2;
– Konsumenci są o 71 proc. bardziej skłonni do dokonania zakupu na podstawie wzmianek w mediach społecznościowych (Hubspot)3.
Rozważania na tym etapie nie powinny dotyczyć tego, czy inwestować w obecność w social mediach i sam social selling, tylko tego, w który z tych kanałów inwestować i jak go odpowiednio użyć.
Które medium społecznościowe jest najlepsze?
Nie ma jednej odpowiedzi na pytanie, który kanał w social mediach jest najlepszy do prowadzenia komunikacji B2B. W celu wybrania odpowiedniego medium musimy zapoznać się z nimi wszystkimi i dopasować je do przyjętej strategii i założonych celów. Każdy z nich działa trochę inaczej i być może nie każdy z nich będzie odpowiadał konkretnej firmie. O ile profil na LinkedIn jest dość uniwersalny, o tyle już na Instagramie działania w kontekście pozyskiwania leadów w obszarze B2B będą wymagały dobrego pomysłu, większego nakładu pracy i z pewnością dostępu do większego zaplecza własnych materiałów. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Akademię Leona Koźmińskiego, aż 97 proc. menedżerów korzysta z serwisu LinkedIn, a ok. 20 proc. jest na Facebooku i GoldenLine.4 Przed podjęciem decyzji warto więc przeanalizować nie tylko specyfikę każdego z tych mediów, ale też swoje szanse i możliwości.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 80% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.