Konkurencyjność dzięki optymalizacji
- W jakich obszarach można szukać szans na podniesienie konkurencyjności sklepu?
- Z jakich narzędzi warto skorzystać, aby zoptymalizować działania w sklepie?
- Jak obniżyć koszty funkcjonowania sklepu?
Głównym celem każdego właściciela sklepu internetowego jest zwiększenie sprzedaży i maksymalizacja marży przy możliwie niskich nakładach finansowych. Jak tego dokonać, konkurując z tysiącami sklepów na dynamicznym rynku e-commerce?
W sprzedaży internetowej osiągnięcie przewagi na rynku jest możliwe tylko dzięki usprawnieniu funkcjonowania sklepu oraz obniżeniu kosztów pozyskiwania klienta. Można tego dokonać dzięki zastosowaniu narzędzi, które wspomogą działania pracowników sklepu.
Sprzedaż i marketing
1 Utrzymywanie relacji z dotychczasowymi klientami
Dobra relacja z klientem, która sprawi, że powróci on do sklepu i ponownie dokona w nim zakupów, to najefektywniejsza droga do wzmocnienia pozycji sklepu na tle konkurencji i obniżenia kosztów marketingowych. Budowanie relacji z obecnymi klientami jest też dużo tańsze niż pozyskiwanie nowych leadów. Klient powracający na stronę sklepu chętniej dokona w nim zakupów aniżeli odwiedzający sklep po raz pierwszy. Jest też bardzo prawdopodobne, że zostawi w nim więcej pieniędzy, czyli przyniesie e-sklepowi większe zyski.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 90% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.