Klienci z różnych stron świata: Norwegia

Norwegia to małe państwo, ale może się poszczycić bardzo dużymi osiągnięciami, takimi jak dobra infrastruktura, wysoki poziom edukacji czy bardzo dobra opieka zdrowotna. Jest krajem bogatym, a zatem dobrym potencjalnym rynkiem zbytu także dla zagranicznych przedsiębiorstw. Niby nieodległa nam geograficznie, Norwegia jest bardzo odmienna pod kątem kulturowym. Warto zapoznać się z jej kulturą bliżej, aby współpraca z norweskimi kontrahentami przebiegała pomyślnie.

AS_36_30.jpeg

Opis Norwegii warto rozpocząć od Janteloven. Jest to zbiór zasad, według których żyją Norwegowie. Oznacza, iż przedkładają oni dobro wspólnoty nad indywidualne, nie hołubią własnych osiągnięć i nie okazują, przynajmniej w teorii, zazdrości w stosunku do innych.

Janteloven jest widoczne między innymi w podejściu Norwegów do podatków, które są bardzo wysokie. Norwegowie rozumieją potrzebę płacenia ich oraz doceniają efekty płynące z tego działania dla Norwegii jako całego społeczeństwa. Warto pamiętać o Janteloven, współpracując z Norwegami. Można je mniej więcej zauważyć w reklamie. Wiele reklam zachodnich bazuje na takich emocjach jak zazdrość, zachłanność czy nawet strach. Takie podejście w Norwegii zupełnie nie zadziała. Warto skupić się na innych atrybutach produktu czy usługi. Trzeba podkreślić wysoką jakość, ale nie warto przechwalać się, że nasz produkt jest najlepszy. Na pewno nie należy też stawiać konkurencji w negatywnym świetle. Norwegom zdecydowanie się to nie spodoba. Oni chcą być zadowoleni z produktu, ale raczej będą unikali poczucia wyższości nad innymi. W reklamie czy prezentacjach biznesowych skutecznym zabiegiem będzie marketing szeptany (word-of-mouth). Norwegia uważana jest za kulturę konformizmu. Jeśli produkt spodoba się pewnej grupie, jego popularność może szybko wzrosnąć, a niewielki rozmiar rynku sprawia, że wieści szybko się rozchodzą. Przygotuj zatem referencje od innych klientów, bo może to przekonać twoich potencjalnych norweskich kontrahentów. Norwegowie będą woleli skorzystać z oferty, którą znają i ufają. Jeśli ich sąsiad, znajomy czy rodzina są zadowoleni z konkretnego produktu, oni też mu łatwiej zaufają.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 83% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.