Jakie biuro, taka praca?
- Jak zaprojektować gabinet, który będzie sprzyjał efektywności zawodowej?
- Czy cena kupowanego wyposażenia ma znaczenie?
- Jak zadbać o komfort pracowników w przestrzeni typu open space?
Zacznijmy od stanowiska pracy menedżera. To tam zapadają kluczowe decyzje dla biznesu, to tam wszyscy przychodzimy ze swoimi pomysłami lub problemami do rozwiązania. To najczęściej tam trafiają kluczowi kontrahenci i dostawcy, wszystkie strategiczne dla naszego biznesu osoby. Wreszcie, to stamtąd idzie przykład dla zespołu.
Czy zawsze gabinety odzwierciedlają naszą sytuację rynkową i nasze ambicje?
W pracy spędzamy bardzo dużą część naszego życia, a menedżerowie jeszcze większą, mając często nienormowany i zadaniowy czas pracy. Jednak funkcjonując pod presją czasu i wyników nie zwracamy uwagi na otoczenie – bo nie mamy kiedy... Brzmi znajomo?
Jeśli jesteś menedżerem i jednocześnie właścicielem firmy, na pewno zależy ci na efektywności zespołu, a jednocześnie ponoszeniu jak najmniejszych kosztów przy zadanych warunkach i specyfice branży. Jednak wydatek na urządzenie odpowiedniej przestrzeni do pracy to inwestycja, która będzie procentowała latami.
Jaki jest wspólny mianownik projektowania przestrzeni?
Funkcjonalność, a to z kolei zależne jest od ergonomii – czyli takiego sposobu zaprojektowania przestrzeni, żeby przy wykonywaniu konkretnych czynności ponosić jak najmniejszy koszt biologiczny. Bez gruntownej znajomości zasad ergonomii nie jesteśmy w stanie zaprojektować funkcjonalnego wnętrza, dlatego warto powierzyć to zadanie ekspertowi, który dodatkowo uwzględni jeszcze specyfikę miejsca i wynikające z niej obciążenia.
Typowe obciążenie dla prac biurowych przy wciąż dość popularnym modelu open space to przede wszystkim hałas generowany przez rozmowy między pracownikami, rozmowy telefoniczne, szum sprzętu biurowego – przede wszystkim drukarki. Jak sobie z nimi radzić?
Choćby przez wykładziny podłogowe, których zadaniem będzie stłumienie odgłosów obuwia na podłodze w trakcie chodzenia. Drukarki „wyprowadzamy” do osobnych pomieszczeń.
Osobnym zagadnieniem poza funkcjonalnością jest też konsekwentne zastosowanie elementów brandingu firmy – przenikanie się kolorów marki, ich obecność nawet w drobnych elementach, oraz konsekwentna stylizacja wnętrz w całej firmie.
Każdy projekt powinien być poprzedzony wywiadem z użytkownikami oraz osobami decyzyjnymi w firmie, co umożliwi rozpoznanie potrzeb poszczególnych pracowników, ich zadań i preferowanych rozwiązań. Dopiero z tą wiedzą projektant może przystąpić do procesu projektowego.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 70% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.