Handlowiec na wagę złota
Specjaliści ds. sprzedaży należą do najbardziej poszukiwanych pracowników na rynku. Dane portalu Pracuj.pl pokazują, że tylko w III kwartale 2018 r. ofert pracy dla tego typu profesjonalistów było o ponad 10% więcej niż w poprzednim roku. Z badania Michael Page „Confidence Index” za II kwartał 2019 r. wynika natomiast, że 80% handlowców jest zadowolonych z ogólnych warunków zatrudnienia, a 67% również z wysokości pensji. Pozyskanie dobrego specjalisty może sprawić pracodawcy spore trudności. Jak zatem przyciągnąć do firmy efektywnego sprzedawcę?
Skuteczny sprzedawca poszukiwany
Firma rekrutacyjna Michael Page przeanalizowała nastroje wśród handlowców oraz ich oczekiwania względem miejsca pracy. Okazuje się, że do zmiany miejsca zatrudnienia może skusić ich przede wszystkim możliwość podniesienia kwalifikacji (45%), szansa na zawodowy rozwój (42%) i większa pensja (37%) – pokazuje badanie „Confidence Index” przeprowadzone w II kwartale 2019 r. przez Michael Page.
– Na polskim rynku pracy najbardziej poszukiwani są specjaliści z zakresu IT i obsługi klienta oraz ds. sprzedaży i handlu. Potwierdzają to również wyniki naszych badań, wg których niemal połowa handlowców (47%) jest przekonana, że nową pracę znajdzie w mniej niż miesiąc. Profesjonaliści z tego obszaru intensywnie poszukiwani są zwłaszcza na Dolnym Śląsku – mówi Marcin Kunicki, Senior Consultant w Michael Page.
Magnes na handlowców
Znalezienie dobrego specjalisty ds. sprzedaży to połowa sukcesu. Kolejnym wyzwaniem jest przyciągnięcie go do organizacji i zatrzymanie w niej na dłużej. Badanie Michael Page „Confidence Index” za II kwartał 2019 r. pokazuje, że aż 97% handlowców zwraca uwagę na relacje panujące w pracy, a 95% oczekuje od pracodawcy dostępu do szkoleń. Niemal 9 na 10 przyznało także, że ważna jest dla nich możliwość zachowania work-life balance. W związku z tym 78% chciałoby pracować w elastycznych godzinach, a 7 na 10 doceniłoby możliwość korzystania z pracy zdalnej. Spośród wszystkich badanych grup profesjonalistów najwięcej handlowców – 97% – przyznało, że chciałoby związać się z firmą odpowiedzialną społecznie. Jednocześnie niemal co trzeci z nich (28%) oznajmił, że potencjalną przyczyną zmiany miejsca zatrudnienia jest potrzeba pracy w bardziej etycznej firmie.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 37% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.