Webinary - kluczowe w e-sprzedaży
- Jak zdobyć odbiorców, którzy wezmą udział w webinarium?
- Jak zaplanować promocję webinarium?
- Z jakich narzędzi skorzystać w zależności od potrzeb?
Obecnie niemal każdy marketer prowadzi webinary. Powód? To świetny sposób na interakcję z potencjalnymi klientami (leadami), pozwalający przesunąć ich nieco dalej w lejku sprzedażowym, czyli bliżej zakupu.
Prowadzenie webinarów na żywo może być trudne i stresujące. Trzeba bowiem nie tylko przygotować i przeprowadzić świetną prezentację, ale również wybrać odpowiednie narzędzia technologiczne. Plus: zanim dojdzie do samego webinarium, musimy zdobyć odpowiednią grupę odbiorców, którzy wezmą w nim udział. Czego używać? I jak zaplanować promocję? Zacznijmy od wyboru samego oprogramowania.
Polecane systemy do webinarów
Wybór systemu do webinarium determinuje możliwości, na jakie będzie można liczyć. Dla przykładu, jeśli chcemy zorganizować webinar dla 40 tys. uczestników, nie wszystkie platformy będą w stanie sprostać takim wymaganiom. A może zależy nam na prowadzeniu webinaru, w którym może być kilku prowadzących i możliwość chatu w czasie rzeczywistym z uczestnikami? Ponownie: trzeba wybrać odpowiedni system, który oferuje taką funkcjonalność.
Na rynku znajdziemy kilkanaście, jeśli nie kilkadziesiąt systemów do prowadzenia webinarów. Nie jesteśmy w stanie opisać możliwości każdego z nich, niemniej przeanalizowaliśmy te najpopularniejsze. Wybraliśmy trzy, które według nas zasługują na uwagę.
Zoom: jeden z najlepszych dostępnych systemów. Jest intuicyjny w obsłudze, całkowicie oparty na chmurze i oferuje szereg przydatnych funkcji. Co konkretnie? Opcje udostępniania pulpitu, tworzenie kopii zapasowej (później można udostępnić gotowe nagranie), prywatne i publiczne chaty, dzięki którym uczestnicy mogą np. prowadzić rozmowy między sobą, wirtualne tablice, a także doskonałą jakość dźwięku i obrazu (HD). Integruje się z Kalendarzem Google i Microsoft Outlook, więc można bezproblemowo planować webinary i wysyłać stosowne powiadomienia e-mailem. Bezpłatna wersja pozwala na organizowanie webinarów dla maks. 100 uczestników, które trwają nie więcej niż 40 min. Płatne wersje rozpoczynają się od 14,99 dol./mc (ok. 58 zł). Więcej informacji: https://zoom.us
WebinarJam: ten system zasługuje na uwagę przede wszystkim ze względu na prostotę obsługi – gotowy webinar można tutaj skonfigurować i uruchomić w ciągu 60 sekund! Transmisję możemy przeprowadzić np. bezpośrednio na YouTube, gdzie dostęp będzie przyznawany tylko za podaniem hasła (to możemy wysłać np. e-mailem). W trakcie webinara możemy wyświetlać okienka pop-up, pozwalając uczestnikom np. na zakup omawianego produktu, jak również możliwa jest dwustronna komunikacja wideo z wybranym uczestnikiem (jeśli ten wyrazi oczywiście na to zgodę – w przeciwnym razie może on zadawać pytania pisemnie, na chacie). Nie brakuje też opcji wyświetlania ankiet i pytań w trakcie trwania transmisji, czy też dodawania odręcznych notatek do omawianych prezentacji, aby łatwiej wyjaśniać poszczególne koncepcje. Wady? Brak wersji darmowej, a podstawowa kosztuje 499 dol./rok (ok. 1960 zł) i nie ma opcji zakupu na miesiąc. WebinarJam to świetna opcja dla wymagających firm, które organizują wiele webinarów w ciągu roku. Więcej informacji: https://home.webinarjam.com/index
Livestorm: system obsługujący webinary na żywo oraz na żądanie. Te pierwsze są świetne do prezentowania nowych produktów czy przeprowadzania szkoleń dla klientów, natomiast „na żądanie” to głównie webinary na temat onboardingu (dla nowych pracowników) oraz kursy online. Livestorm ma wszystkie potrzebne funkcje do prowadzenia webinarów, począwszy od chatu na żywo w trakcie transmisji, przez realizowanie ankiet, aż po dzielenie się z uczestnikami tym, co – jako prowadzący – widzimy na ekranie. Jedną z ciekawszych funkcji jest możliwość wysyłania zautomatyzowanych e-maili do odbiorców, aby zachęcać ich do udziału w wydarzeniu – możemy zarówno wysłać wiadomość do wielu kontaktów naraz, jak również przygotować zautomatyzowane przypomnienia czy spersonalizowane wiadomości (słowem, Livestorm ma wbudowany minisystem do e-mail marketingu). Wersja bezpłatna obsługuje maks. 10 uczestników i 20-minutowe transmisje. Wersja płatna to wydatek rzędu 109 dol./mc (ok. 430 zł). Więcej informacji: https://livestorm.co
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 72% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.