Sztuka budowania e-lojalności
- Co kształtuje lojalność klientów online?
- Jak pozyskać lojalnego klienta?
- Jak stworzyć i podtrzymać trwałą relację z klientem?
Dobry e-sklep cechuje jedno: klienci chętnie do niego wracają po kolejne produkty lub usługi. Jednakże w dobie tak szerokiej konkurencji na rynku, obudzenie poczucia lojalności to nie lada wyczyn. Jakie kroki należy poczynić, by jedna transakcja obudziła w kliencie chęć powrotu do naszego e-sklepu?
Poznaj klienta i buduj pozytywną relację
Prowadzenie e-sklepu dla konkretnej, wąskiej grupy odbiorców niesie ze sobą wyzwanie. By trafić ze swoim produktem do klienta należy dobrze poznać jego potrzeby, oczekiwania i upodobania. Tu przyda się wiedza z zakresu psychologii. Każde pokolenie bowiem ceni sobie inne podejście do klienta i innymi emocjami kieruje się podczas zakupów. Tabela obrazuje podział na generacje wraz z ich zachowaniami zakupowymi.
Jak widać pierwsza i ostatnia grupa jest najbardziej wymagająca. Trafienie do nich z odpowiednim przekazem i zbudowanie trwałej relacji to spore wyzwanie dla marketingowców i przedsiębiorców. Jednakże i takie się zdarzają! Wśród najpopularniejszych marek według przebadanych amerykańskich nastolatków dominują aplikacje lifestylowe, takie jak: Instagram, Spotify, Netflix, YouTube i oczywiście Google. Warto więc zastanowić się nad formą reklamy rozpowszechnianą na tych i podobnych kanałach.
Wiedząc już, jaki styl życia prowadzi nasza grupa docelowa oraz jakimi wartościami kieruje się w życiu, należy stworzyć treści, które odpowiednio dobrane z pewnością trafią i przykują wzrok naszych odbiorców.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 83% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.