Bodźce promocyjne stymulujące zakup
- Co sprawia, że ludzie dokonują zakupów w sieci?
- Jak przyciągnąć i zatrzymać klienta?
- Czym konkurować, aby się wyróżnić na tle konkurencji?
Sklepowe półki uginają się pod ciężarem towarów, a internet kusi unikatowymi produktami dostępnymi „od ręki”. Szeroka oferta sprawia, że podjęcie decyzji zakupowej staje się coraz trudniejsze, a współczesny konsument, wbrew pozorom, naprawdę nie ma lekkiego życia. Każdego dnia sprzedawcy wykorzystują różnorakie bodźce promocyjne, tylko po to, aby wartość każdego z koszyków była jak najwyższa. Przedstawiamy kilka najpopularniejszych, ale zarazem najbardziej efektywnych mechanizmów stymulujących zakup.
Akcja promocja!
Promocja, rabat, obniżka, okazja – to zdecydowanie ulubiony zestaw słów każdego kupującego. Reakcja ludzkiego umysłu na „procent” przy metce jest naprawdę niesamowita. Ubrania, na które nikt wcześniej nawet nie spojrzał, nagle stają się niesamowicie atrakcyjne, a niedokonanie zakupu po „okazyjnej” cenie traktowane jest wręcz jako oznaka braku rozsądku i niegospodarności. Większość sklepów regularnie „wietrzy” swoje magazyny organizując dla klientów wiosenne, letnie, jesienne i zimowe wyprzedaże. Obok nich tryumfy święci także, wyczekiwany przez okrągły rok Black Friday. Choć bardzo często różnica w cenie jest naprawdę nieznaczna, w rzeczywistości, samo słowo „promocja” przyciąga uwagę, a co najważniejsze również portfel kupującego. Bannery reklamowe zdają się wprost krzyczeć do klienta, informując go o tym, że właśnie ma do czynienia z najwyższą obniżką sezonu, a sam kupujący chłonie te słowa, dodając jednocześnie kolejne produkty do swojego koszyka. Co ciekawe, sklepy internetowe, oprócz samego oznaczania produktów etykietami typu „sale”, „promocja”, „%” coraz częściej decydują się także na stworzenie osobnej „wyprzedażowej” zakładki, która stanowi naprawdę apetyczny kąsek dla kupujących i najczęściej jest przez nich otwierana w pierwszej kolejności.
Co warto zrobić, aby maksymalnie wykorzystać moc promocji?
- Oznaczyć produkty etykietami typu „sale”, „promocja”, „%”.
- Stworzyć osobną zakładkę pełniącą rolę działu wyprzedaży.
- Umieszczać w widocznych miejscach sklepu internetowego bannery reklamujące obecnie prowadzone akcje promocyjne.
- Dodać w koszyku pole umożliwiające wpisanie i wykorzystanie kodu rabatowego.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 79% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.