Obsługa zwrotów zakończona sukcesem
W ostatnim czasie możemy zaobserwować zwiększone zainteresowanie handlem internetowym - zakupy online to nieodłączny element funkcjonowania w nowej rzeczywistości. Współcześnie coraz większa liczba klientów docenia pozytywy płynące z wygodnych zakupów przez internet. Jednym z kluczowych udogodnień, które posiadają kupujący w sieci, jest prawo do zwrotu zakupionego towaru.
Z roku na rok wzrasta świadomość konsumentów – czasy, kiedy odsyłanie zakupów wiązało się dla nich z dyskomfortem minęły bezpowrotnie. Klienci często zamawiają towar tylko po to, żeby go obejrzeć - szacuje się, że udział zwrotów w branży odzieżowej wynosi nawet do 50%. Kiedy możemy uznać, że zwrot został zakończony sukcesem?
Bezpieczeństwo odsyłanych paczek
Sprzedawcy oczekują, aby każdy zwracany produkt trafił do nich w takim samym stanie, w jakim został wysłany do klienta. Do momentu potwierdzenia otrzymania zwrotu przez sprzedającego to konsument ponosi pełną odpowiedzialność za przedmioty, które chce oddać. Jeżeli sklep otrzyma odsyłany towar w nieodpowiednim stanie – może odrzucić zwrot lub zmniejszyć jego wartość. Powszechnie wiadomo, że podczas transportu paczki narażone są na wiele uszkodzeń. Odpowiednio dobrane opakowania to podstawa, jeśli zależy nam na sprawnym i bezpiecznym przewożeniu produktów. Doskonałym rozwiązaniem są kartony z tektury falistej, które ze względu na swoją niewielką wagę i wytrzymałość idealnie nadają się do wysyłki różnymi formami transportu. Ponadto dzięki właściwie dobranej gramaturze i profilowi fal tekturowe opakowania dobrze amortyzują wstrząsy i upadki. Wykorzystując kartony i specjalnie dostosowane przegródki lub owijki można uniknąć zniszczenia przesyłanych produktów, ograniczając jednocześnie zużycie szkodliwych dla środowiska foliopaków czy folii zabezpieczających.
Komfort zwrotu
Wygoda to jeden z kluczowych czynników związanych z bezproblemowymi zwrotami. Dla klientów niezwykle ważne jest, aby zwrot produktów był równie łatwy, jak ich zamówienie. Sytuacja, w której kupujący nie jest zadowolony z zakupu, a dodatkowo musi szukać opakowania zastępczego, by odesłać paczkę, z pewnością nie pozostawia po sobie dobrych wspomnień. W takich okolicznościach świetnie sprawdzają się kartony z paskiem klejowym, które umożliwiają ponowne zamknięcie przesyłki. Kolejną zaletą jest oszczędność czasu – dzięki takiemu rozwiązaniu przygotowanie paczki do zwrotu zajmie tylko kilka sekund, a klient nie będzie musiał dodatkowo używać taśmy klejącej.
Dbałość o wizerunek firmy
Budowanie relacji z klientami to fundament sprzedaży e-commerce. Badania wykazały, że ok. 80% konsumentów jest gotowych zapłacić więcej za produkty tych marek, z którymi wiążą się pozytywne doświadczenia. Warto pamiętać, że w przypadku sprzedaży wysyłkowej opakowanie to jedyny fizyczny kontakt sprzedającego z kupującym. Dobrze zabezpieczone, ekologiczne opakowanie, pozwalające na szybki i bezproblemowy zwrot, z pewnością wzbudza dużo lepsze wrażenie niż tradycyjne opakowania foliowe.
Reasumując – w dzisiejszych czasach dobry, wartościowy produkt nie gwarantuje pełnej satysfakcji klienta, który jest znacznie bardziej wymagający niż jeszcze kilka lat temu. Poza towarem wysokiej jakości i sprawnym procesem zamówienia oczekuje on bowiem funkcjonalnego opakowania oraz możliwości bezproblemowego zwrotu, zakończonego sukcesem dla obu stron.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 0% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.