Jak znaleźć temat webinaru, który wyróżni się na tle konkurencji i zainteresuje odbiorców?
- Jaki wpływ na organizację webinarów miała pandemia?
- Dlaczego warto włączyć webinary do schematu firmowych działań content marketingowych?
- Na czym polega social listening?
Chociaż webinary od dawna uważane są za bardzo skuteczne narzędzie wsparcia sprzedaży, przede wszystkim w obszarze B2B, ze względu na pracę zdalną ta forma komunikacji jeszcze nigdy nie była tak istotna, jak jest teraz. Ponieważ liczba organizacji, które doskonalą się w tym obszarze, nieustannie rośnie, coraz więcej marketerów zadaje sobie pytanie – jak znaleźć temat webinaru, który wyróżni się na tle konkurencji i przykuje uwagę grupy docelowej?
Bez wahania można stwierdzić, że ostatni rok upłynął pod znakiem spotkań online; wybuch pandemii COVID-19 spowodował drastyczne zmiany w trybie pracy na całym świecie, a co za tym idzie – w sposobie komunikacji w biznesie i nie tylko. Nagła konieczność przeniesienia działań offline do świata online doprowadziła do gwałtownego wzrostu popularności kanałów wykorzystywanych w komunikacji cyfrowej, a w efekcie również do rozwoju konkurencji coraz prężniej działającej w sieci. Dlatego jeśli zastanawiasz się, jak wybrać temat webinaru, który wyróżni się na tle innych wydarzeń online, warto najpierw zatrzymać się na chwilę, aby bliżej przyjrzeć się zmianom, do jakich doszło w 2020 roku w sektorze spotkań.
Wpływ pandemii na świat webinarów
Zgodnie z informacjami podanymi w raporcie State of Online Events 20211 na temat polskiego i globalnego rynku webinarów (opublikowanego w lutym br. przez ClickMeeting, polską platformę do webinarów i wideokonferencji), liczba wirtualnych wydarzeń przeprowadzonych globalnie na tej platformie odnotowała w 2020 roku wzrost o blisko 270% w porównaniu do roku poprzedniego. Statystyki dla Polski są jeszcze bardziej szokujące: liczba wydarzeń online wzrosła o 953%, a liczba uczestników polskich konferencji online zwiększyła się o 1037%! Warto również wspomnieć o tym, że według raportu najpopularniejszymi typami wydarzeń organizowanych na platformie ClickMeeting były webinary na żywo, spotkania online oraz webinary nagrywane z wyprzedzeniem.
Oczywiście ClickMeeting nie jest jedyną platformą do webinarów i wideokonferencji, która doświadczyła tak gwałtownego wzrostu liczby organizowanych wydarzeń od czasu wybuchu pandemii. Trend ten został szczegółowo omówiony w raporcie Webinar Benchmarks Report: COVID-19 Special Edition2, opublikowanym przez ON24 w 2020 roku: „Te informacje zostały potwierdzone nie tylko przez dane pochodzące od ON24. W ostatnim badaniu przeprowadzonym przez TOPO (TOPO Research and Advisory, obecnie Gartner) zidentyfikowano nowy trend technologiczny, który wykształcił się po wybuchu pandemii: ‘100% virtual everything’. Badacze zauważyli, że webinaria i wirtualne konferencje stały się najszybciej rozwijającym się narzędziem do generowania popytu, co było naturalną konsekwencją braku wydarzeń offline, który szczególnie dał się odczuć w działach sprzedaży”.
Chociaż webinary cieszyły się sporym zainteresowaniem jeszcze przed wybuchem pandemii, powyższe liczby są niezaprzeczalnym dowodem na to, że w znacznym stopniu przyczyniła się ona do jeszcze szybszego wzrostu ich popularności; nowa rzeczywistość zmusiła wiele organizacji do ponownego przemyślenia swoich strategii marketingowych i szybkiego przeniesienia biznesu offline do świata online. Jak wspomniano w raporcie 11th Annual B2B Content Marketing Benchmarks, Budgets and Trends3 (opublikowanym przez Content Marketing Institute), największe zmiany w 2020 roku były następujące:
- liczba organizowanych wydarzeń offline zmniejszyła się z 73% do 42%,
- liczba organizowanych wydarzeń online wzrosła z 57% do 67%,
- liczba transmisji na żywo wzrosła z 10% do 29%.
Nie ulega najmniejszym wątpliwościom, że zarówno forma, jak i niezliczone zalety wydarzeń online wraz z szerokim spektrum możliwości, jakie oferują, sprawiły, że od marca 2020 roku wiele firm zdecydowało się włączyć webinary do swoich strategii content marketingowych. O jakich korzyściach zatem mowa?
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 68% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.