Jak znaleźć temat webinaru, który wyróżni się na tle konkurencji i zainteresuje odbiorców?

  • Jaki wpływ na organizację webinarów miała pandemia?
  • Dlaczego warto włączyć webinary do schematu firmowych działań content marketingowych?
  • Na czym polega social listening?
ECOM_20_59.jpg

Chociaż webinary od dawna uważane są za bardzo skuteczne narzędzie wsparcia sprzedaży, przede wszystkim w obszarze B2B, ze względu na pracę zdalną ta forma komunikacji jeszcze nigdy nie była tak istotna, jak jest teraz. Ponieważ liczba organizacji, które doskonalą się w tym obszarze, nieustannie rośnie, coraz więcej marketerów zadaje sobie pytanie – jak znaleźć temat webinaru, który wyróżni się na tle konkurencji i przykuje uwagę grupy docelowej?


Bez wahania można stwierdzić, że ostatni rok upłynął pod znakiem spotkań online; wybuch pandemii COVID-19 spowodował drastyczne zmiany w trybie pracy na całym świecie, a co za tym idzie – w sposobie komunikacji w biznesie i nie tylko. Nagła konieczność przeniesienia działań offline do świata online doprowadziła do gwałtownego wzrostu popularności kanałów wykorzystywanych w komunikacji cyfrowej, a w efekcie również do rozwoju konkurencji coraz prężniej działającej w sieci. Dlatego jeśli zastanawiasz się, jak wybrać temat webinaru, który wyróżni się na tle innych wydarzeń online, warto najpierw zatrzymać się na chwilę, aby bliżej przyjrzeć się zmianom, do jakich doszło w 2020 roku w sektorze spotkań.

Wpływ pandemii na świat webinarów

Zgodnie z informacjami podanymi w raporcie State of Online Events 20211 na temat polskiego i globalnego rynku webinarów (opublikowanego w lutym br. przez ClickMeeting, polską platformę do webinarów i wideokonferencji), liczba wirtualnych wydarzeń przeprowadzonych globalnie na tej platformie odnotowała w 2020 roku wzrost o blisko 270% w porównaniu do roku poprzedniego. Statystyki dla Polski są jeszcze bardziej szokujące: liczba wydarzeń online wzrosła o 953%, a liczba uczestników polskich konferencji online zwiększyła się o 1037%! Warto również wspomnieć o tym, że według raportu najpopularniejszymi typami wydarzeń organizowanych na platformie ClickMeeting były webinary na żywo, spotkania online oraz webinary nagrywane z wyprzedzeniem.

Oczywiście ClickMeeting nie jest jedyną platformą do webinarów i wideokonferencji, która doświadczyła tak gwałtownego wzrostu liczby organizowanych wydarzeń od czasu wybuchu pandemii. Trend ten został szczegółowo omówiony w raporcie Webinar Benchmarks Report: COVID-19 Special Edition2, opublikowanym przez ON24 w 2020 roku: „Te informacje zostały potwierdzone nie tylko przez dane pochodzące od ON24. W ostatnim badaniu przeprowadzonym przez TOPO (TOPO Research and Advisory, obecnie Gartner) zidentyfikowano nowy trend technologiczny, który wykształcił się po wybuchu pandemii: ‘100% virtual everything’. Badacze zauważyli, że webinaria i wirtualne konferencje stały się najszybciej rozwijającym się narzędziem do generowania popytu, co było naturalną konsekwencją braku wydarzeń offline, który szczególnie dał się odczuć w działach sprzedaży”.

Chociaż webinary cieszyły się sporym zainteresowaniem jeszcze przed wybuchem pandemii, powyższe liczby są niezaprzeczalnym dowodem na to, że w znacznym stopniu przyczyniła się ona do jeszcze szybszego wzrostu ich popularności; nowa rzeczywistość zmusiła wiele organizacji do ponownego przemyślenia swoich strategii marketingowych i szybkiego przeniesienia biznesu offline do świata online. Jak wspomniano w raporcie 11th Annual B2B Content Marketing Benchmarks, Budgets and Trends3 (opublikowanym przez Content Marketing Institute), największe zmiany w 2020 roku były następujące:

  • liczba organizowanych wydarzeń offline zmniejszyła się z 73% do 42%,
  • liczba organizowanych wydarzeń online wzrosła z 57% do 67%,
  • liczba transmisji na żywo wzrosła z 10% do 29%.

Nie ulega najmniejszym wątpliwościom, że zarówno forma, jak i niezliczone zalety wydarzeń online wraz z szerokim spektrum możliwości, jakie oferują, sprawiły, że od marca 2020 roku wiele firm zdecydowało się włączyć webinary do swoich strategii content marketingowych. O jakich korzyściach zatem mowa?

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 68% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.