6 aplikacji zwiększających sprzedaż
- Jakie aplikacje wspierające w e-commerce będą odgrywały wkrótce ważną rolę?
- Które z nich warto wdrożyć w swoim sklepie, aby zwiększyć sprzedaż?
- O co warto zadbać przed ich wdrożeniem?
Wysyłka newsletterów, programy lojalnościowe czy wsparcie działań SEO to tylko niektóre z możliwości, jakie możemy otrzymać, kupując podstawową wersję oprogramowania sklepu internetowego. Czy warto więc szukać nowych narzędzi, skoro kolejne aktualizacje sklepów przynoszą dodatkowe, popularne na rynku rozwiązania? Odpowiedź na to pytanie nie dla wszystkich będzie taka sama. W artykule przedstawię sześć wybranych aplikacji wspierających e-commerce, każdy jednak musi ocenić sam, na ile będą przydatne w jego sklepie.
SmartAssistant
Wirtualny asystent klienta w sklepie internetowym. W przypadku produktów mających wiele odmian, zastosowań czy funkcji niejednokrotnie ciężko wybrać odpowiednią wersję produktu lub usługi. Klient nie zawsze wie, których z oferowanych możliwości potrzebuje. Dobrym rozwiązaniem w takim przypadku jest skorzystanie z asystenta sprzedaży. Nie potrzeba przy tym kontaktu z człowiekiem, odpowiedni wybór doradzi algorytm. SmartAssistant zada najważniejsze z punktu widzenia klienta pytania i wybierze produkt najlepiej spełniający jego oczekiwania.
Rysunek 1 przedstawia przykład działania aplikacji na stronie sklepu oferującego m.in. kosiarki. W prostym graficznym quizie klient odpowiada na pytania dotyczące przyszłego zastosowania urządzenia. Za każdym razem pod pytaniem pojawia się lista produktów spełniająca dotychczas wskazane oczekiwania.
Rys. 2. Wynik wygenerowany przez aplikację Smart Assistant po zapoznaniu się z oczekiwaniami klienta
W rezultacie klient otrzymuje zazwyczaj wskazanie jednego rekomendowanego produktu oraz listę innych, których zakup również może rozważyć. Bez znajomości branży, zaznaczania niezrozumiałych filtrów, odpowiadając tylko na kilka pytań, otrzymuje sprecyzowany rezultat dający poczucie dobrego wyboru.
Główne zalety SmartAssistant to uproszczenie wyboru spośród setek podobnych produktów. Klient poświęca czas na udzielanie kolejnych prostych odpowiedzi, dzięki czemu skupiamy jego uwagę na procesie wyboru. Zmniejszamy tym samym ryzyko przejścia na inną stronę, np. by dowiedzieć się więcej na temat wybranych możliwości.
Rys. 3. Przykłady komunikatów, które mogą znaleźć zastosowanie w serwisie sprzedażowym korzystającym z aplikacji Proofly
Proofly
Niezależnie, czy kupujemy w świecie rzeczywistym czy w internecie, zachowujemy się podobnie, działają na nas podobne bodźce. Interesuje nas produkt, który oglądają i kupują inne osoby, ulegamy ich opiniom. Proofly to narzędzie, które przenosi jedno z tego typu zachowań konsumentów do internetu. Jak dokładnie działa to narzędzie? Na stronie sklepu korzystającego z Proofly wyświetlą się niewielkie, nieprzeszkadzające w przeglądaniu witryny komunikaty informujące użytkownika o zachowaniu innych odwiedzających stronę. Przykładowe komunikaty mogą pokazywać: kto kupił dany przedmiot, ile osób zapisało się na newsletter, ile osób aktualnie ogląda dany produkt, kto i jaki dodał komentarz, jak inni ocenili dany produkt.
Efektem tego typu komunikatów będzie budowanie zaufania i większa skłonność klienta do podjęcia decyzji o zakupie. Podobne komunikaty możemy znaleźć na wielu stronach, w tym Booking.com, gdzie użytkownik przeglądający ofertę czuje niemal na plecach obecność innych osób oraz śledzi znikające miejsca w pokojach hotelowych. Warto dodać, że Proofly korzysta z prawdziwych danych witryny, jak liczba użytkowników na stronie czy realne komentarze pozostawione przez innych kupujących.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 62% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.