Dzień dobry, zapraszamy na rozmowę rekrutacyjną
Rekrutacja do działu sprzedaży jest o tyle istotna, że handlowiec reprezentuje firmę, jest twarzą naszych usług czy produktów i często jedyną osobą, z którą spotyka się klient. Dlatego przeprowadzenie efektywnej i skutecznej selekcji kandydatów na stanowisko handlowe jest wyjątkowo ważne.
Głównym celem procesu rekrutacji powinno być jak najlepsze poznanie kandydata, dlatego na początek należy określić:
- kogo dokładnie szukamy – czyli:
- opis stanowiska, w tym możliwości rozwoju i ścieżka kariery w firmie dla tego profilu,
- nasze oczekiwania względem kandydata,
- wizję idealnego kandydata – na jakie odstępstwa od tego ideału możemy się zgodzić;
- plan działania:
- w proces powinien być zaangażowany pracownik działu HR oraz przedstawiciel biznesu,
- im bardziej techniczne stanowisko, tym mniejsza rola HR-owca – na barkach szefa działu spoczywa sprawdzenie twardych kompetencji kandydata, a przedstawiciel działu HR oraz osoba decyzyjna spotykają się z najbardziej obiecującymi osobami w kolejnych etapach,
- kandydat powinien mieć takie same szanse na poznanie organizacji jak przedstawiciele firmy na poznanie kandydata;
- co w trakcie spotkań chcemy sprawdzić u kandydatów:
- jakie pytania chcemy zadać,
- jakie testy zamierzamy przeprowadzić.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 90% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.