Nie ogarnia... czy nie chce ogarniać?

  • Czy niezorganizowany, niedotrzymujący ustalonych terminów handlowiec może być skuteczny?              
  • Jakie są najczęstsze powody niezorganizowania handlowców i które z nich powinny nas zaniepokoić?          
SS_45_24.jpg

Czy niezorganizowany, nieraportujący, niedotrzymujący ustalonych terminów, niestawiający się lub zapominający o spotkaniach handlowiec może być skuteczny?

Moje doświadczenie pokazuje, że tak. Wszystko zależy od tego, jakie są powody jego „niezorganizowania”.

Idealny pracownik

Nie twierdzę, że taki istnieje, ponieważ każdy zna inną jego definicję. Mam tutaj na myśli nie tylko pracodawcę, ale i pracownika – ich rozumienie tego terminu może się bardzo różnić. Dla przykładu: mimo że to Adam, pojawiający się na każdym spotkaniu pięć minut przed czasem oraz nieopuszczający żadnego dnia w pracy, uważa się za wzór do naśladowania, jego kolega Krzysztof, pomimo długiego urlopu, jest w stanie sam zrealizować 1/3 budżetu firmy.

Wiele ważnych czynników składa się na definicję idealnego handlowca, ale jednego na pewno będzie wymagać każdy szef – efektywności w sprzedaży. Oto moja subiektywna lista najważniejszych cech, które definiują efektywność sprzedawcy:

[ 1 ] Branie odpowiedzialności za powierzone zadania, a tym samym bycie godnym zaufania.

[ 2 ] Nastawienie na cel, a dokładniej na realizację celu, czyli „zrobienie targetu”.

[ 3 ] Umiejętność zarządzania swoim czasem w pracy.

[ 4 ] Zorganizowanie i dyscyplina – tutaj z pomocą przychodzą wszelkiego rodzaju notatniki, kalendarze, planery.

[ 5 ] Pewność siebie – tylko sprzedawca, który wierzy w skuteczność swoich produktów czy usług, jest w stanie kogoś do nich przekonać.

[ 6 ] Elastyczność – bo na swojej drodze handlowiec napotka różnych klientów, do których będzie musiał dopasować swój styl sprzedaży.

[ 7 ] Komunikatywność – sprzedawca powinien wiedzieć, kiedy aktywnie sprzedawać, a kiedy aktywnie słuchać.

[ 8 ] Odporność na stres – co wydaje się niezbędne głównie pod koniec kwartału i roku.

Warto podkreślić, że przytoczone cechy dobrego handlowca odnoszą się nie tylko do relacji sprzedawca – klient, ale i sprzedawca – menedżer. To, jak pracownik odnajduje się w relacjach w zespole, w dużej mierze pokazuje jego podejście do klientów zewnętrznych.

Kiedy handlowiec ma poważne problemy z realizacją swoich celów, ze zorganizowaniem i dyscypliną, najważniejszym pytaniem zdaje się „Dlaczego?”.

 

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 83% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.