Najnowsze trendy w komunikacji z klientem

Digital concept store, showroomy, click & collect czy omnichannel to trendy, które również w Polsce zyskują na popularności. Niektóre z nich mogą znacznie poprawić sprzedaż i dlatego warto uwzględnić je w strategii na najbliższe lata.

SS_31_81.jpg

Firma Argos, zajmująca się sprzedażą sprzętu elektronicznego, AGD i wyposażenia mieszkań, ma nie tylko ponad 700 sklepów na terenie Wielkiej Brytanii, ale też wprowadza sklepy typu digital concept store. To specjalne lokale, w których klienci kupują za pomocą tabletów i poprzez aplikację mobilną, oferującą dostęp do filmów i opinii użytkowników. Argos może dzięki temu pomieścić w stosunkowo małym sklepie wszystkie produkty, prezentując je w wirtualnym katalogu. Klient, poza nieograniczonym wyborem, ma dostęp do specjalistów na miejscu – może poprosić o fachowe doradztwo i złożyć zamówienie z odbiorem na miejscu lub wysyłką pod wskazany adres. Niektóre produkty może kupić od razu, inne otrzyma w ciągu 24 godzin.

Digital concept store to rozwiązanie dla tych dóbr, które kupujemy w tzw. wydłużonym procesie zakupowym – mówi Maciej Szatkowski, starszy menedżer w dziale usług doradczych w KPMG w Polsce. – Cechuje się on dużym zaangażowaniem kupującego oraz relatywnie długim okresem zbierania informacji i oceny alternatyw. W ten sposób kupujemy produkty droższe, które będziemy używać dłuższy czas, np. samochód czy lodówkę, lub produkty, z którymi wiążemy większe emocje, np. prezenty dla osób bliskich lub ubranie na specjalną okazję – tłumaczy.

Digital concept store to jeden z trendów w sprzedaży, jeśli chodzi o prezentowanie oferty i komunikację z klientem. Z jednej strony wielu klientów, zanim złoży zamówienie, wyszukuje informacje w Internecie, czyta o wadach i zaletach oraz stara się zrozumieć, czy dany produkt rzeczywiście spełnia potrzeby i oczekiwania. Z drugiej strony znaczna część klientów nie ma czasu lub jest zbyt leniwa, aby czytać rozbieżne komentarze i skomplikowane opisy techniczne.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 84% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.