Mylić się jest rzeczą ludzką, ale...

  • Jak handlowcy zniechęcają klientów do firmy i jej produktów?
  • Jak zapobiegać takim sytuacjom?
SS_51_50.jpg

Często, gdy ma miejsce katastrofa w ruchu lądowym czy powietrznym, można usłyszeć: „Nie wiadomo, co było przyczyną. Prawdopodobnie zawiódł człowiek”. Jeszcze częściej reperkusji błędu popełnionego przez człowieka doświadczamy w naszych firmach. Jak nasi ludzie zniechęcają klientów do firmy i co możemy z tym zrobić?

Działy sprzedaży opracowują precyzyjne strategie sprzedażowe, szkolą swoich reprezentantów i wysyłają ich w świat, by szukali klientów. Wspierani przez kosztowne materiały dostarczone przez dział marketingu robią wszystko, by pozyskać zaufanie potencjalnych konsumentów i nakłonić ich do zakupu. W wielu branżach cały proces trwa nawet miesiącami oraz wiąże się z dużymi nakładami czasu i pieniędzy. A mimo to, kiedy jesteśmy tuż przed finalizacją, coś się dzieje i prospekt rezygnuje. Lub – co chyba jeszcze gorsze – odchodzi od nas klient, który już kupował i był zadowolony z produktu. Cały nasz wysiłek poszedł na marne. Co więcej, niezadowolony klient może zniechęcić też innych.

Spróbujmy odpowiedzieć na pytanie, co się stało. Prześledźmy całą historię kontaktów z tym klientem czy prospektem. Jak wyglądały przychodzące od niego e-maile? Jak szybko dostawał odpowiedź na zadawane pytania? Kiedy zaczęły pojawiać się pierwsze sygnały ostrzegawcze? Warto też do niego zadzwonić i poprosić o szczerą informację o przyczynie rezygnacji. Powiedzieć, że jest nam przykro, że czujemy, że na jakimś etapie go zawiedliśmy, i że chcielibyśmy się poprawić, by być lepszą firmą. Często niezadowolony klient bez ogródek powie, co się stało. Mamy szansę dowiedzieć się rzeczy, których być może sami nie zauważaliśmy, lub potwierdzić to, co już podejrzewaliśmy. Mamy też szansę przeprosić. I nawet jeśli nie przywróci nam to tego konkretnego klienta, być może nieco złagodzi jego złą ocenę naszej firmy.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 81% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.