Brand purpose a zaangażowanie odbiorców
- Co to jest brand purpose i jak go stworzyć?
- Jak słuszny cel wpływa na motywację zespołu handlowego i klientów?
- W jaki sposób różne marki stosują brand purpose?
Coraz częściej klienci, a także pracownicy danej marki, oczekują od niej czegoś więcej niż tylko oferowania dobrego produktu bądź usługi, korzystnej ceny czy wysokiej jakości. Duża konkurencja powoduje, że konsumenci zwracają uwagę na dodatkowe korzyści, które wynikają z wyboru danej oferty. Ważną rolę odgrywa brand purpose, czyli wyższy cel danej firmy. Pokazuje, że nie działa ona wyłącznie dla korzyści finansowych, ale ma także bezpośredni wpływ na poprawę życia konsumentów i przyczynia się do czegoś dobrego. W jaki sposób słuszna sprawa może zwiększyć sprzedaż? Jak wyróżnić się na tle konkurencji, stosując brand ideal?
Brand purpose, czyli wyższy cel
Brand purpose (inaczej brand ideal) to wartość dodana – wyższy cel danej marki, który powoduje, że nie skupia się ona wyłącznie na monetyzacji swoich produktów lub usług. Poza aspektem finansowym, kluczowy w perspektywie osób zarządzających i pracowników jest również pozamaterialny, słuszny cel istnienia firmy. Konsumenci, decydując się na zakup, otrzymują wartość dodaną – pewność, że wybierając konkretną ofertę, przyczyniają się do czegoś ważnego dla dobra ogółu. Należy podkreślić, że brand purpose nie może być wyłącznie jednorazowym włączeniem się przedsiębiorstwa w tematy społeczne. To długofalowa strategia, obejmująca zarówno zadania realizowane wewnętrznie, jak i zewnętrznie. Do brand ideal nie zalicza się także sztucznego wykorzystywania real-time marketingu. O ile odpowiadanie na bieżące zdarzenia i używanie ich do promocji to dobre narzędzie pozwalające zyskać zaangażowanie odbiorców, to już akcje promujące firmę jako taką, dla której istotne są tematy społeczne i ekologia tylko ze względu na aktualnie popularne wydarzenia – nie. Jest cienka granica pomiędzy rzeczywistą chęcią pomocy i działaniem w słusznym celu a tzw. greenwashingiem czy woke-washingiem polegającymi wybielaniu się i pozorowanych działaniach. Cel istnienia marki nie może być ograniczony czasowo ani terytorialnie, nie istnieją także ramy metod wykorzystywanych do jego realizacji. Brand ideal pozwala rozbudować portfel usług i produktów, dzięki weryfikowaniu potrzeb odbiorców i odpowiadaniu na nie, rozwiązując ich problemy i polepszając jakość życia1.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 79% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.