Kreatywny naming od A do Z
- Na co zwrócić uwagę tworząc nazwę produktu i jak przebiega proces namingu?
- Jakie metody mogą uratować życie, kiedy zabraknie kreatywności?
- Dlaczego algorytmy i nowe technologie to czasem ostatnia deska ratunku?
Z wyborem nazwy dla produktu jest trochę jak z wyborem imienia dla dziecka. To niezmiernie ważna, ale i trudna kwestia. Co ma powiedzieć osoba, która staje przed wyzwaniem nazwania swojego produktu? Możliwości jest jeszcze więcej niż w przypadku poszukiwania imienia. Jak wybrać nazwę, która zostanie zapamiętana? Jak znaleźć tę jedyną... nazwę idealną?
Im więcej produktów na rynku, tym trudniej znaleźć innowacyjną i unikatową nazwę dla swojego produktu lub usługi. Dlatego właśnie proces namingu jest coraz większym wyzwaniem zarówno dla twórców produktu, jak i marketerów odpowiedzialnych za ten obszar. Podstawą jest przemyślany proces namingu oraz kreatywność generowana różnymi metodami.
Na co zwrócić uwagę tworząc nazwę?
Nike, Coca-Cola czy Apple – co wyróżnia te nazwy i sprawia, że to właśnie one zostają zapamiętane? Oczywiście za każdą z nich stoi produkt, jego historia, jakość, obsługa klienta i wiele innych czynników, jednak to właśnie nazwa jest elementem, dzięki któremu klient albo zwróci uwagę na produkt, albo pójdzie dalej. Na rysunku 1 przedstawiono 3 elementy, na które należy zwrócić uwagę tworząc nazwę.
Proces namingu krok po kroku
Najlepsza nazwa to taka, która powstaje na styku emocji i rozumu. Za ten pierwszy aspekt w dużej mierze odpowiada nasza kreatywność, dzięki której tworzymy nazwy, które po prostu się nam podobają. Nie możemy jednak zapominać o tym, że nazwa powinna spełniać określone cele – być przemyślanym elementem strategii marki. Dlatego właśnie tak istotny jest konsekwentny proces namingu. Jak wygląda on w praktyce?
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 81% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.