Kreatywny naming od A do Z

  • Na co zwrócić uwagę tworząc nazwę produktu i jak przebiega proces namingu?
  • Jakie metody mogą uratować życie, kiedy zabraknie kreatywności?
  • Dlaczego algorytmy i nowe technologie to czasem ostatnia deska ratunku?
ECOM_18_41.jpg

Z wyborem nazwy dla produktu jest trochę jak z wyborem imienia dla dziecka. To niezmiernie ważna, ale i trudna kwestia. Co ma powiedzieć osoba, która staje przed wyzwaniem nazwania swojego produktu? Możliwości jest jeszcze więcej niż w przypadku poszukiwania imienia. Jak wybrać nazwę, która zostanie zapamiętana? Jak znaleźć tę jedyną... nazwę idealną?

Im więcej produktów na rynku, tym trudniej znaleźć innowacyjną i unikatową nazwę dla swojego produktu lub usługi. Dlatego właśnie proces namingu jest coraz większym wyzwaniem zarówno dla twórców produktu, jak i marketerów odpowiedzialnych za ten obszar. Podstawą jest przemyślany proces namingu oraz kreatywność generowana różnymi metodami.

Na co zwrócić uwagę tworząc nazwę?

Nike, Coca-Cola czy Apple – co wyróżnia te nazwy i sprawia, że to właśnie one zostają zapamiętane? Oczywiście za każdą z nich stoi produkt, jego historia, jakość, obsługa klienta i wiele innych czynników, jednak to właśnie nazwa jest elementem, dzięki któremu klient albo zwróci uwagę na produkt, albo pójdzie dalej. Na rysunku 1 przedstawiono 3 elementy, na które należy zwrócić uwagę tworząc nazwę.

Proces namingu krok po kroku

Najlepsza nazwa to taka, która powstaje na styku emocji i rozumu. Za ten pierwszy aspekt w dużej mierze odpowiada nasza kreatywność, dzięki której tworzymy nazwy, które po prostu się nam podobają. Nie możemy jednak zapominać o tym, że nazwa powinna spełniać określone cele – być przemyślanym elementem strategii marki. Dlatego właśnie tak istotny jest konsekwentny proces namingu. Jak wygląda on w praktyce?

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 81% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.