Fabryka personalizowanych produktów, czyli poznaj mes-commerce
- Jak zmniejszyć dystans pomiędzy firmą a klientem dzięki strategii D2C?
- Na czym polegają modele biznesowe White label i Private label?
- Czym jest system MES i jakie korzyści może przynieść firmie?
Wyobraź sobie, że jesteś producentem. Niezależnie czy zajmujesz się produkcją rolet okiennych, naturalnych kosmetyków, mebli, gadżetów reklamowych, czy gabionów ostatnie lata są dla ciebie rogiem... obfitującym w coraz to nowe wyzwania i restrykcje. Jeszcze nie zdążył opaść kurz po zagwozdkach i niepewnościach związanych z pandemią — trudnościami w dostawach, ograniczoną dostępnością pracowników, kolejnymi obostrzeniami i lockdownami, a już mierzysz się z galopującą inflacją, obniżonym popytem konsumenckim oraz skutkami napięć w sferze geopolitycznej.
Producencie, twoi klienci są tutaj!
Według raportu „B2B e-commerce”, który opracowany został przez firmę Deloitte Digital, wdrożenie platformy sprzedażowej wspiera obsługę znacznie większej liczby zleceń. Badanie wykazało bowiem, że firmy B2B niekorzystające z platformy sprzedażowej średnio miesięcznie odnotowywały 617 zamówień, gdy przedsiębiorstwa posiadające system sprzedaży online aż 28 006 zleceń. Jednak w jaki sposób producent może oferować swoje produkty w sieci? Poznaj przykłady.
Zmniejsz dystans z D2C
D2C to skrót od Direct to Consumer. W ramach tej strategii producent, np. poprzez sklep internetowy, oferuje swoje produkty lub usługi bezpośrednio klientom, pomijając pośredników. Firma nie tylko produkuje towar, ale również posiada własne kanały sprzedaży i komunikacji z klientem. Jedną z głównych korzyści modelu D2C z pewnością jest wiedza na temat klientów i ich preferencji zakupowych.
Sprzedaż w białych etykietach
Czasami przedsiębiorca ma pomysł na wizerunek własnej marki, hasło reklamowe, komunikację oraz dystrybucję i sprzedaż. Potrzebuje jednak produktu. Nie posiada także dużego budżetu początkowego na zakup specjalistycznych maszyn i urządzeń. Pomocną dłoń wyciąga model biznesowy White label. Polega on na wytworzeniu towaru o określonych przez producenta parametrach, a następnie sprzedaży go pod własnym brandem. W tym modelu producent zwiększa swoją grupę klientów, nie odpowiadając m.in. za sprzedaż detaliczną czy branding produktu. Z tego rodzaju współdziałania korzystają często influencerzy mający własne marki. To również chętnie wybierana forma współpracy przez firmy kosmetyczne oraz chcące rozszerzyć swoją obecną linię produktów.
Pomóż rozwijać marki własne
Stale rosnąca inflacja sprawia, że Polacy poszukują sposobów na oszczędzanie i coraz częściej wybierają tańsze zamienniki, również poprzez zakup produktów marek własnych. Według raportu „Consumer Outlook” opracowanego przez agencję NielsenIQ wartość rynku marek własnych w naszym kraju od lipca 2021 roku do czerwca 2022 r. wyniosła 39,95 mld zł. Oznacza to wzrost o prawie 4 mld zł w porównaniu z rokiem poprzednim i o prawie 8 mld w zestawieniu z 2019 rokiem. Ponadto 23% badanych potwierdziło, że kupuje więcej marek własnych. Jest to zatem sygnał, m.in. dla sieci handlowych, aby rozwijać swoją gamę produktów.
Model sprzedaży Private label oznacza dla producenta współpracę z przedsiębiorcą, który ma własny pomysł na produkt. Mając system sprzedaży online, producent może umożliwić marce określenie indywidualnych cech produktu, a następne wytworzenie go i oznakowanie brandem marki.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 67% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.