Czy Twój klient jest k(c)ontent?
„Content is the king – content is an answer”. Według Roper Public Affairs aż 80% konsumentów woli otrzymywać informacje o produktach czy usługach w formie ciekawych artykułów niż poprzez tradycyjną reklamę.
Już dawno minęły czasy, kiedy to standardowym działaniem „wywołującym” sprzedaż były rabaty, promocje czy zachęcające do zakupu hasła reklamowe. Obecnie zainteresowanie, zdobycie, ale także utrzymanie klienta wymaga znacznie więcej wysiłku.
Czym jest content marketing? W dwóch słowach to marketing treści. Punkt ciężkości przesuwa się wówczas ze standardowych triggerów sprzedaży na zawartość i jakość dostarczanych informacji. Odbiorcy chcą bowiem otrzymywać treści, którymi naprawdę są zainteresowani. Zanim jednak zaczniesz wdrażać content marketing do swojej strategii, upewnij się, że:
- masz dokładnie zdefiniowaną grupę docelową,
- posiadasz adekwatne dla tej grupy odbiorców treści,
- dysponujesz skutecznym narzędziem do ich dystrybucji.
Jeśli odpowiesz twierdząco na powyższe pytania, jesteś na dobrej drodze do wykorzystania content marketingu w działaniach sprzedażowych. Jeśli nie, przekonasz się, że planowanie kampanii opartych właśnie na treści wcale nie musi być takie trudne.
Jakie treści tworzyć, aby zainteresować klienta?
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 82% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.